استاد دانشگاه شیراز:

دستیابی به توسعه علمی تنها راه رسیدن به توسعه پایدار است

رزمجو تاکید کرد: اگر بخواهیم به توسعه پایدار که بتواند نیاز امروز جامعه را برآورده کند و حقوق نسل‌های آینده را پاس بدارد برسیم، راهی جز دستیابی به توسعه علمی نداریم.  

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله رزمجو مدیر اجرایی ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری فارس در آیین تقدیر از پژوهشگران برگزیده استان فارس که به میزبانی دانشگاه شیراز و به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد،  ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری، بیان کرد: توسعه علمی، زیربنای توسعه اقتصادی، سیاسی،  اجتماعی و فرهنگی است.

او تاکید کرد: اگر بخواهیم به توسعه پایدار که بتواند نیاز امروز جامعه را برآورده کند و حقوق نسل‌های آینده را پاس بدارد، راهی جز دست یابی به توسعه علمی نداریم.  

رزمجو ادامه داد: امروز با محوریت استاندار محترم فارس که از چهره‌های شاخص علمی استان و کشور هستند، همدلی و مهم افزایی خوبی بین دانشگاه‌ها،  مراکز علمی استان، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجزایی و بخش خصوصی حاکم است و در یک جمله امروز فارس در مسیر توسعه علمی است.

او با بیان اینکه شعار امسال هفته پژوهش و فناوری مبنی بر «پژوهش و فناوری، پشتیبان تولید» نامگذاری شده است، عنوان کرد: انتخاب پژوهشگران برتر استان در فرایندی کاملا علمی دنبال شده است.

رزمجو همچنین اعلام کرد که براساس رقابتی علمی بین ۳۱ استان کشور، فارس امسال به عنوان استان برتر کشور در هفته پژوهش و فناوری شناخته شده و روز پنج‌شنبه ۲۵ آذرماه از استاندار فارس در تهران تجلیل خواهد شد.

مدیر اجرایی ستاد برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری فارس خاطرنشان کرد: همکاران دانشگاهی به ویژه شورا‌های صنفی دو خواسته از استاندار فارس دارند، یکی احیای دبیری کارگروه پژوهش و فناوری است که در سال ۹۸ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این دبیری را از دانشگاه‌ها گرفتند و دیگری هم افزایش سهم پژوهش از اعتبارات هزینه‌ای است.

رزمجو اعلام کرد که سند علم و فناوری استان با محوریت دانشگاه شیراز آماده شده و به زودی با حضور مدیران وزارت علوم رونمایی خواهد شد.

در این مراسم جایزه پرفسور حبیب‌الله فیروزآبادی به دکتر جمال رحیمی،  جایزه دکتر علی‌نقی مصلح شیرازی به علی رمضانی، جایزه دکتر مرتضی خوشخو به دکتر نادر آدمی‌پور و جایزه پرفسور فریدون مهبودی به عباس رنجبران تقدیم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار