برپایی نمایشگاه دستاورد‌های فناوری فارس

نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری استان از ۲۱ تا ۲۴ آذرماه در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید آیت‌اله رزمجو مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان فارس اگفت: برنامه‌های هفته ملی پژوهش و فناوری امسال از ۲۱ تا ۲۶ آذرماه با هدف تعامل سازنده بین دانشگاه، صنعت و دستگاه‌های اجرایی برگزار و به همین مناسبت، نمایشگاه دستاورد‌های فناوری استان برپا می‌شود.

او گفت: برنامه‌های هفته پژوهش که امسال با شعار پژوهش و فناوری پشتیبان تولید برگزار می‌شود، تبیین کننده دستاورد‌های پژوهش و فناوری استان است و امسال هم به دلیل شیوع کرونا برنامه‌ها و نمایشگاه هفته پژوهش به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

رزمجو بیان کرد: نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری استان فارس ۲۱ تا ۲۴ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود. البته این نمایشگاه در روز یکشنبه مختص دانشگاه‌ها و سازمان‌ها است و در این روز بازدید عمومی نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۲آذرماه با حضور معاون استاندار فارس افتتاح خواهد شد، گفت: رونمایی از محصولات جدیدی که در حوزه علم و فناوری تولید شده است و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای عموم مردم همزمان با برپایی این نمایشگاه از دیگر برنامه‌های ما در هفته پژوهش و فناوری است.

استاد دانشگاه شیراز اعلام کرد: مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان روز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه در محل نمایشگاه با حضور استاندار فارس که رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری است، برگزار خواهد شد.

به منظور ترویج فرهنگ پژوهش در کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نامگذاری ۲۵ آذر ماه به نام روز پژوهش، با کسب مجوز از شورای فرهنگ عمومی، به نام "هفته پژوهش" نام نهاد و مسئولیت برگزاری این هفته را به معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سپرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار