۴۵ درصد خانه‌های روستایی مهاباد مقاوم شده اند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون ۴۵ درصد از مساکن روستا‌های مهاباد مقاوم و نوسازی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمود بدلی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون مقاوم سازی ۴۵ درصد از مساکن روستا‌های مهاباد به اتمام رسیده که بیش از ۸۰ درصد جمعیت روستایی این شهرستان در آن مستقر هستند.

بدلی افزود: اعتبار مقاوم‌سازی برای هر واحد روستایی نسبت به پارسال ۲ برابر شده و از ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی به یک میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است که متقاضیان این تسهیلات را می‌توانند با کارمزد پنج درصد و بدون سپرده و به صورت سفته زنجیره‌ای دریافت کنند.

وی اضافه کرد: اعتبارت توزیع شده بنیاد مسکن تنها براساس شاخص جمعیت و میزان برخورداری روستا‌ها بوده و هیچ تبعیضی در این زمینه در استان وجود ندارد.

بدلی ادامه داد: در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستا‌ها اجرا شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات بیشتر به روستاییان انجام خواهد داد، بیان کرد: در تلاش هستیم مراحل اهدای تسهیلات مقاوم سازی به روستاییان که توسط بانک سختگیرانه پرداخت می‌شود مرتفع و متقاضیان با سهولت بیشتری این تسهیلات را دریافت کنند.

طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستا‌ها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

جلسه بررسی مشکلات طرح‌های هادی آذربایجان غربی با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری و شورا‌های شهر مهاباد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با مطرح کردن مشکلات مختلف در بخش عمران روستایی برگزار شد.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.