اعتبار مقاوم سازی خانه‌های روستایی مهاباد ۲ برابر شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد گفت: اعتبارات مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان مهاباد، ۲ برابر افزایش یافته است.

حنیف سلامت رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: اعتبار مقاوم‌سازی برای هر واحد روستایی نسبت به پارسال ۲ برابر شده و از ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی به یک میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است که متقاضیان این تسهیلات را می‌توانند با کارمزد پنج درصد و بدون سپرده و به صورت سفته زنجیره‌ای دریافت کنند.

سلامت با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۸۲ در این شهرستان کلید خورده است، افزود: از ابتدای طرح مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، تاکنون ۵ هزار و ۴۲۴ واحد مسکن روستایی در این شهرستان با پرداخت تسهیلات بانکی بازسازی و مقاوم شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای مقاوم‌سازی این تعداد مسکن روستایی تاکنون صاحبان ۷ هزار و ۷۹ واحد مسکونی در این شهرستان به بانک‌ها معرفی شده اند.

او ادامه داد: همچنین۶ هزار و ۶۶۱ واحد با بانک‌ها قرارداد منعقد کرده اند و ۶ هزار و ۱۸۸ واحد نیز کار مقاوم سازی خود را آغاز و ۵ هزار و ۹۱۰ واحد به مرحله سفت کاری رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مهاباد خاطرنشان کرد: روستاییانی که واحد‌های مسکونی آن‌ها از استحکام برخوردار نبوده و فرسوده است، می‌توانند با تشکیل پرونده در بنیاد مسکن شهرستان‌ها و با هماهنگی دهیار و روستا‌ها نسبت به اخذ پروانه جهت بانک‌های عامل اقدام کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.