فالح الفیاض:

تکیه کردن به بیگانگان کمکی به عراق نخواهد کرد

رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق در سالگرد پیروزی بر داعش تاکید کرد تکیه کردن به بیگانگان کمکی به این کشور نخواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق با تاکید بر اینکه تیکه کردن به بیگانگان کمکی به این کشور نخواهد کرد، گفت: «اراده مشترک به ما این امکان را خواهد داد تا در همه میدان‌ها پیروز شویم.»

الفیاض در چهارمین سالگرد پیروزی بر داعش در عراق افزود: نیرو‌های ما در کنار یکدیگر جنگیدند، و توانستند داعش را شکست دهند. بسیج مردمی توانست الگویی از همزیستی واقعی ترسیم کند. تجربه بسیج مردمی، الگوی صادقانه‌ای برای این امت است.

به گفته رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق خروج از بحران‌ها را فقط با اراده و همبستگی امکان پذیر دانست و در مقابل تکیه کردن به بیگانگان، به خروج از بحران‌ها کمکی نخواهد کرد.

پیش از این «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که ماموریت رزمی نیرو‌های ائتلاف بین المللی در کشور پایان یافت و این نیرو‌ها از کشور خارج شدند؛ و این در حالی است که کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) از باقی ماندن ۲۵۰۰ سرباز فعلی واشنگتن در عراق برای مشاوره و آموزش خبر داد.

در مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا توافق شد که نیرو‌های آمریکایی در جدول زمانی مشخصی از عراق خارج شوند، اما در آخرین دور از مذاکرات بر باقی ماندن تعدادی از نظامیان آمریکایی به بهانه مشاوره و آموزش نیرو‌های عراقی در این کشور توافق شد، مسئله‌ای که با مخالفت گروه‌های مقاومت عراقی مواجه شد.

شمار زیادی از نیرو‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۴ و زمانی که تروریست‌های داعش بخش‌های وسیعی از خاک عراق و سوریه را اشغال کرده بودند، به درخواست بغداد و در چهارچوب ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش به عراق آمدند، اما پس از پیروزی بر داعش در سال ۲۰۱۷ نظامیان آمریکایی از این کشور‌ها خارج نشدند.

پارلمان عراق دو سال پیش و در پی اقدام آمریکا به ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار