دبیر کل جنبش نجباء:

گروه‌های مقاومت، کابوسی برای آمریکا و اسرائیل هستند

الکعبی در سخنرانی خود آمریکا را شیطان بزرگ توصیف کرد و گفت که گروه‌های مقاومت بودند که حاکمیت و عزت غارت شده را به عراق بازگرداندند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، اکرم الکعبی، دبیر کل جبش نجباء در سخنرانی خود در جمع فرماندهان گروه‌های مقاومت عراق اعلام کرد که اشغالگران آمریکایی بهای سنگینی را برای کشتار مردم و رهبران عراق خواهند پرداخت.

الکعبی افزود: «آمریکا شیطان بزرگ است، زیرا اولین منبع شر و بدی در دوران کنونی ما به‌ شمار می‌رود. آمریکا ابزار‌های زیادی را ایجاد کرده است که به نفع این کشور در عراق است و مبارزه با آن‌ها یک وظیفه مشروع و ملی است. نظامیان آمریکا حتی اگر از عراق خارج شوند برای ما دشمن باقی خواهند ماند.»

او در ادامه با بیان اینکه اظهارات مقامات آمریکایی حاکی از عدم خروج آن‌ها از عراق است، افزود: «اشغالگران آمریکایی به حاکمیت عراق احترام نمی‌گذارند و مقامات عراقی را که با آن‌ها مذاکره می‌کنند به رسمیت نمی‌شناسند. زبانی که اشغالگران آمریکایی می‌فهمند، زبان سلاح مقاومت و لوله تفنگ است.»

دبیرکل جنبش نجباء با اشاره به اینکه مسئولان باید برای حفظ نقاط قوت عراق تلاش کنند و آن‌ها را هدر ندهند، اظهار کرد: «عراق باید حاکمیت و موجودیت خود را تحمیل کند و از نقاط قوت خود که مهمترین آن‌ها گروه‌های مقاومت است، بهره‌مند شود. نیرو‌های سیاسی نباید مقاومت و الحشد الشعبی را در دعوا‌های خود که پس از انتخابات رخ داد وارد کنند.»

او با اشاره به قدرت گروه‌های مقاومت گفت: «چگونه می‌توان در مورد عقب نشینی مقاومت در کشوری که هنوز تحت اشغال است صحبت کرد؟ این جناح‌های مقاومت بودند که با وجود توانایی‌های محدود در مقابل داعش ایستادند. این سلاح مقاومت بود که حاکمیت و عزت غارت شده را به عراق بازگرداند.»

الکعبی همچنین به عدم کمک آمریکا به دولت عراق برای مبارزه با داعش پرداخت و گفت: «آمریکایی‌ها از کمک به دولت عراق برای مقابله با داعش خودداری کردند و آن را یک مشکل داخلی دانستند. سلاح مقاومت برای آمریکا و اسرائیل کابوس است و آن‌ها با تمام توان تلاش می‌کنند آن را پس بگیرند. مقاومت تضمینی برای مردم عراق است و ما آن‌ها را رها نخواهیم کرد.»

پیش از این مشاور امنیت ملی عراق از پایان مأموریت نیرو‌های ائتلاف بین المللی در خاک عراق خبر داده بود. پارلمان عراق دو سال پیش و در پی اقدام آمریکا به ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار