سر زده از سماء نور شمس ولا/ آمده هستی و جان زهرا

ولادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری(س) بر عاشقان و شیفتگان امامت و ولایت مبارک باد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امروز زینب کبری مظهر عاطفه و مهر، معرفت و ایمان و منادی انسانیت پا در جهان می‌گذارد؛ روز ولادت این بانو را که لطافتش یاس را، عظمتش کوه‌های استوار را، پاکی‌اش آیینه را و زلال بودنش آب هزار چشمه روان را به یاد می‌آورد.

خداوند به مردی که خود مایه زینت جهانیان است، زینتی زیبا می‌بخشد؛آری زینب به دنیا می‌آید تا زیبنده مقام دختر بودن علی علیه السلام باشد؛ عقیله‌ای پا به جهان می‌گذارد که بنی هاشم به وجودش مفتخر شود و نمونه بانویی شود که کامل کننده قیامی باشد که برای زنده نگه داشتن دین برپا شد.

حضرت زینب (س) از پدری چون علی (ع) و مادری چون فاطمه (س)، یعنی از صاحب ذوالفقار و سرور زنان دو عالم مرواریدی درخشان به دنیا آمده است.

نامگذاری روز پرستار در تقارن با ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (س) نشانه‌ قداست، شرافت و شخصیت والای زنان و مردان با همتی است که با الگو و سرمشق قرار دادن آموزه‌های دینی آن بانوی بزرگ اسلام نام خود را در کسوتی شریف رقم زده اند.

پرستاری نه فقط یک شغل و یا تخصص بلکه هنری است که به دلیل روح بزرگ و سعه‌ صدر والای پرستاران در ایثار و اهتمام به بهبود وضعیت دشوار بیماران در لحظات و دقایق ناآرام موجبات تسکین و آسایش هر انسانی را فراهم می‌آورند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.