برگزاری جشنواره "فرشته رحمت" در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد زنجان گفت:جشنواره‌ای برای پاسداشت مقام پرستار باعنوان فرشته رحمت تدارک دیده شده که جزئیات فراخوان آن به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، احمدخانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد، بخش قرآن و عترت است و برنامه‌های متنوعی در این حوزه انجام می‌ شود، گفت: امسال ۶۸۷ عنوان برنامه پیش‌بینی شده که از این تعداد بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه به حوزه قرآن و عترت اختصاص دارد.

او جشنواره ملی شکوه شکیبایی، جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی، جشنواره رمضان و جشنواره کودک و نوجوان را از برنامه‌های این اداره در حوزه قرآن و عترت برشمرد و افزود: جشنواره ملی فرهنگی و پژوهشی نماز از دیگر برنامه‌ها است که در آینده نزدیک اختتامیه آن برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان بااشاره به اینکه هر اجتماعی ترکیبی از گروه‌ها و مشاغل مختلف است و در نظام ارزش‌گذاری به هر کدام جایگاه ویژه‌ای تعلق می‌گیرد، ادامه داد: پرستاری یکی از این حرفه‌ها است که علی‌رغم دشواری آن حداقل تا پیش از شیوع کرونا جایگاه درخوری در افکار عمومی نداشت.

جانفشانی و ایثار جامعه بزرگ پرستاری در ۲ سال أخیر که منجر به شهادت برخی از این عزیزان شد، نشان داد که هنوز انسان‌هایی وجود دارند که حاضرند به خاطر همنوعان خود و نجات جامعه از جان خود بگذرند.

احمدخانی ادامه داد: جامعه پرستاری نقش بی‌بدیلی در دوران معاصر از جمله در عرصه دفاع مقدس داشته و اکنون در زمان شیوع کرونا ایفا و نام خود را برای همیشه در تارک این سرزمین حک کرد، اما افتخار این قشر انتصاب روز پرستار به نام حضرت زینب (س) بزرگ پرستار واقعی تاریخ است و این شخصیت با صلابت به تنهایی توانست بار غم ۲ عالم را بر دوش بکشد و ملجأ و پناه همه بی‌پناهان باشد.

او گفت: جشنواره‌ای برای پاسداشت مقام پرستاران با عنوان "فرشته رحمت" در ۳ بخش عکس، فیلم و دلنوشته تدارک دیده شده که جزئیات فراخوان آن به زودی اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.