روی دیگر خسارت گودبرداری غیر اصولی در گرگان+ فیلم

گودبرداری غیر اصولی چند روز پیش در گرگان منجر به وارد شدن خسارت میلیاردی به چند مغازه دار شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، موضوع رانش بر اثر گودبرداری مدتی است به مهم ترین چالش شهری گرگان تبدیل شده است.

در آخرین رانشی که بر اثر گودبرداری در شهر گرگان (سه راهی تابلو) اتفاق افتاد چندین مغازه دچار خسارت شدند و بر اثر ترکیدگی لوله آب در فضای گودبرداری شده چندین متر آب جمع شد.

یکی از مغازه‌هایی که در این حادثه دچار خسارت شد مغازه مشاور املاک بود.

عباس ضیغمی صاحب این مشاور املاک در تماس با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به حادثه اتفاق افتاده گفت: در این حادثه فضای انتهایی مغازه من دچار ریزش شد و مدارک زیادی درون گودال پر از آب سقوط کرد.

او افزود: ارزش مدارک از بین رفته که بیشتر آن چک‌های مردمی و برگه‌های مشارکت بود حدود ۱۷ میلیارد تومان است.

ضیغمی ادامه داد: از آن شبی که ریزش اتفاق افتاد چندین روز می‌گذرد و نزدیک به یک متر دیگر از مغازه من دچار ریزش شده و حتی قسمت هایی از دیوار  و سقف مغازه هم دچار ترک شده است.

او گفت: برای پیگیری خسارت وارد شده به دادستانی گرگان، دادگستری، نظام مهندسی و... شکایت کرده ام، اما تاکنون هیچ پیگیری از سوی مسئولان برای حل مشکلات من و سایر مغازه دارانی که دچار خسارت شده و بیکار شدند انجام نشده است.

ضیغمی گفت: مالک زمینی که گودبرداری درون آن در حال انجام است در این زمینه پاسخگو نیست و تنها به این موضوع اشاره کرده که ساختمان‌های اطراف محل گودبرداری را بیمه کرده است و هر مغازه دار خودش پیگیر خسارت‌های وارد شده باشد.

علی آزاد یکی دیگر از کاسبانی است که مغازه اش دچار خسارت شده در این باره گفت: من در گذشته در کنار خیابان دستفروشی می‌کردم و برای ساماندهی به وضعیت کسب و کارم وامی تهیه کردم و این مغازه را باز کردم، اما بر اثر گودبرداری و ریزش حدود ۳۵۰ میلیون تومان از اجناس من به درون گودال ریخته شده و از بین رفته است.

او افزود: حداقل انتظاری که از مسئولان وجود دارد این است که از ما کاسبان حمایت شود و حداقل تا زمان درست شدن این وضعیت، مکانی برای کسب و کار در اختیارمان گذاشته شود.

موضوع گودبرداری و حوادث ناشی از آن مدت هاست در شهرهای مختلف استان گلستان خبرساز شده است، چندی پیش هم گودبرداری غیر اصولی در مجاورت یکی از مدارس شهرستان علی آباد کتول منجر به ریزش دیوار مدرسه و آسیب دیدن تعدادی از دانش آموزان و مربیان شد. 

در ادامه فیلمی از خسارت وارد شده به مغازه داران گرگانی را ببینید.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.