شهردار گرگان خبر داد؛

ابلاغ بخشنامه رعایت اصول و مقررات گودبرداری در گرگان

دستورالعمل اجرایی گودبرداری‌ها و آیین نامه چگونگی اجرا و نظارت بر اجرای طرح‌های توسعه و عمران از سوی شهردار گرگان ابلاغ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  محمدرضا سبطی شهردار گرگان گفت:  "بخشنامه رعایت اصول و مقررات گودبرداری" که در ۵ بند تنظیم شده و به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است، به منظور اجرا و اقدام قانونی طرح های دارای گودبرداری به مدیران مناطق سه گانه شهرداری گرگان ابلاغ شد.

او افزود:  رعایت تمامی موارد این بخشنامه به عهده شخص مدیر مناطق بوده و هیچگونه قصوری پذیرفته نمی‌شود.

متن این دستورالعمل به شرح زیر است:

۱- از این پس در پروانه‌های دارای گودبرداری (برابر ضوابط طرح تفصیلی) و یا ترانشه برداری، صدور برگه شروع عملیات ساختمانی به صورت دو مرحله‌ای و صرفاً پس از اتمام عملیات ساختمانی محل گودبرداری یا ترانشه و تثبیت املاک و جداره معابر همجوار آن منطبق با پروانه صادره و همچنین اخذ تاییدیه ناظر طرح خواهد بود و شروع عملیات ساخت و احداث بنا پس از اتمام کلیه عملیات‌های ساختمانی همانند تثبیت خاک و دیواره سازی و رفع خطر  است.

۲- قبل از صدور مجوز برای گودبرداری لزوم اخذ بیمه نامه‌های معتبر همچون بیمه مسئولیت مدنی و تامین اجتماعی کارگران در حوزه گودبرداری اخذ و کنترل کمی و کیفی در محل کار صورت پذیرد.

۳- اجرای تذکرات لازم به صاحب کار و ناظر و مجری طرح و اعمال تبصره ۷ ماده ۱۰۰ در صورت هرگونه قصور جهت خدمات مهندسی.

۴- اخذ گزارش مرحله‌ای و پیشرفت کار برابر برنامه زمانبندی اعلامی در فرایند گودبرداری از طرف ناظر پروژه الزامی است. بدیهی است هرگونه کوتاهی ناظرین و مجری طرح منجر به اعمال قانون و معرفی به شورای انتظامی خواهد شد.

۵- مشخصات کامل مسئول ایمنی کارگاه و ارائه گزارش در فرایند گودبرداری از طرف شهرداری و ارائه تذکرات برای رعایت مسائل ایمنی و تردد عابرین ضرورت دارد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.