صدور اولین مجوز در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان سمنان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: اولین پروانه فعالیت برای حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات یا افتا به یک شرکت بومی استان اعطا شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید یاسر حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اعطای اولین پروانه فعالیت افتا در استان سمنان به یک شرکت بومی استان، به رسانه‌ها گفت: شرکت فیدار داده نگر ایرانیان پس از طی فرآیند بررسی تخصصی صورت گرفته از سوی نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات و مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری و اداره کل نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما)، موفق به اخذ پروانه فعالیت در حوزه خدمات عملیاتی افتا با گرایش آزمون و ارزیابی امنیتی شد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بومی استان سمنان در حوزه امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات گفت: با افزایش آگاهی، اطلاع رسانی و همچنین تسریع در روند صدور مجوز‌ها می‌توان تعداد شرکت‌های بومی فعال در این حوزه را افزایش داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اهمیت مجوز افتا برای شرکت‌های بخش خصوصی مرتبط با دستگا‌های اجرایی گفت: این مجوز جزو پروانه‌های حائز اهمیت در حوزه فناوری اطلاعات است که به طور رایگان صادر و تمدید می‌شود.

وی بیان کرد: پروانه خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات شامل چهار گرایش فنی، عملیاتی، آموزشی و مدیریتی است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط دریافت پروانه فعالیت خدمات افتا به سایت نما به آدرس http://nama.ito.gov.ir مراجعه و برای دریافت پروانه فعالیت اقدام کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت امنیت سایبری گفت: رعایت اصول پدافند غیرعامل یک اصل حیاتی برای امنیت کشور است.

حسن پور گفت: با توجه به گسترش خدمات در فضای مجازی و درهم آمیختگی فضای سایبری با زندگی مردم، توجه به امنیت سایبری و ایمن سازی این فضا برای کاربران اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با تاکید بر همکاری مراکز «آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد» آپا استان گفت: مراکز آپا استان می‌توانند به منظور تجاری سازی محصولات خود از تسهیلات و حمایت‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات بهرمند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از عزم مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای حمایت از کسب و کار‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه امنیت سایبری خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار