اینترنت روستا‌های استان سمنان با ۳۴ میلیارد ریال توسعه یافت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: دسترسی به اینترنت در ۲ روستای شرق و شمال استان سمنان با ۳۴ میلیارد ریال هزینه ارتقا یافت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید یاسر حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: سایت همراه به پیمانکاری شرکت خدمات ارتباطی با سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای روستای فرینو بالای خارتوران بخش بیارجمند شاهرود راه اندازی شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دسترسی روستای فرینو بالا به آنتن دهی موبایل و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت خدمات ارتباطی با اعتبار تقریبی ۳۵ میلیارد ریال انجام شد.

او گفت: ارتباطات روستایی با هدف اجرای سیاست‌های توسعه ارتباطی وزارت ارتباطات و کاهش حداکثری شکاف دیجیتالی بین شهر‌ها و روستا‌ها برقرار شد.

حسن پور گفت: با تاسیس و راه اندازی این سایت، روستاییان این منطقه می‌توانند با اتصال به این شبکه از امکانات ارتباطی شامل تماس صوتی، ارسال و دریافت پیامک و اینترنت پر سرعت نسل چهار بهره‌مند شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به اینکه گسترش و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی از جمله پوشش اینترنت و تلفن همراه در مناطق روستایی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می‌شود گفت: این اداره کل در راستای امر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در نقاط مختلف استان همواره آماده همکاری همه جانبه با دیگر نهاد‌های استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان همچنین از بهره برداری از فیبرنوری فولاد محله به رودبارک با اعتبار بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال خبر داد و گفت: مسیر فیبرنوری محور فولادمحله- رودبارک جهت فراهم شدن بستر انتقال سایت BTS روستای رودبارک شهرستان مهدیشهر با هزینه اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال افتتاح شد.

او یادآور شد: طرح‌های فیبرنوری محور فولادمحله- رودبارک و راه‌اندازی اینترنت باند پهن سیار بصورت ارتباط ویدئو کنفرانسی افتتاح شد.

حسن پور اظهار داشت: با اجرای این طرح، روستای رودبارک به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پهن باند برخوردار شد و اجرای فیبرنوری محور فولادمحله- رودبارک به طول ۱۳ کیلومتر از محل اعتبارات خدمات عمومی و اجباری دولت، در قالب توسعه ارتباطات روستایی یا «تار» انجام شد.

انتهای پیام /  ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.