نزدیک شدن نیروهای یمنی به ساعات تعیین کننده در نبرد مأرب

عضو شورای سیاسی یمن اعلام کرد آخرین سنگر‌های ائتلاف سعودی در استان مارب بدست نیرو‌های یمنی آزاد و به ساعات تعیین کننده نبرد نزدیک شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «محمد البخیتی» عضو مجلس سیاسی جنبش انصارالله در مصاحبه با المیادین از آزادسازی ارتفاعات «البلق» بدست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر داد. این ارتفاعات به عنوان آخرین سنگر‌های عناصر وابسته به ائتلاف سعودی و «منصور هادی» رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن شناخته می‌شود.

البخیتی ساعات پیش‌رو را ساعاتی حساس و تعیین کننده در آزادسازی استان مارب خوانده و گفت: «شکست نیرو‌های متجاوز در مأرب به معنای شکست آن‌ها در بقیه جبهه‌ها است. همچنین آزادسازی استان مارب بدترین سناریو برای ائتلاف است.»

او اعلام کرد آزادسازی استان مارب به رفع محاصره یمن کمک می‌کند و کشور‌های متجاوز دیگر نمی‌توانند یمن را محاصره کرده و از مکانی امن به این کشور حمله کنند.

بر اساس گفته‌های شاهدان عینی و منابع میدانی عناصر وابسته به ائتلاف از مقابله با نیرو‌های یمنی فرار کرده و برخی از فرماندهان آنان سعی دارند با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ارتباط برقرار کنند. در همین راستا البخیتی خطاب به عناصر وابسته به متجاوزان اعلام کرد همه آن‌ها فرزندان یمن هستند و باید با یکدیگر مقابل دشمنان بایستند پس تا وقتی عفو عمومی صادر شده و در توبه باز است به آغوش هم میهنان خود بازگردند.

 شبکه تلویزیونی المسیره نیز گزارش داد که ائتلاف سعودی بر شدت حملات هوایی شان طی ساعات گذشته افزوده اند و جنگنده‌های سعودی آمریکایی ۴۲ بار، صنعاء پایتخت یمن و شمار دیگری از استان‌های یمن را طی ۲۴ ساعت گذشته بمباران کردند.

از طرف دیگر یک کودک یمنی بر اثر انفجار بمب خوشه‌ای بر جای مانده از دشمنان در شهرستان رازح در صعده به شهادت رسید. جنگنده‌های سعودی، شبکه مخابراتی منطقه مهجر را در شهرستان هَمدان در صنعاء منهدم کردند. محله مسکونی سعودان در شهرستان شعوب در سه نوبت، دانشگاه ایمان در شهرستان الثوره در استان صنعاء در دو نوبت، شهرستان الجوبه در استان مأرب در ۲۳ نوبت، شهرستان کتاف در استان صعده در دو نوبت، شهرستان حشوه در همین استان در دو نوبت بمباران شدند.

نیرو‌های سعودی و مزدوران آنان ۱۱۶ بار توافقنامه آتش بس را در استان الحدیده نقض کردند که چهار حمله هوایی جنگنده‌ها به شهرستان‌های حیس و الجراحی، پرواز هواپیما‌های جنگی و جاسوسی بر فراز حیس و الجراحی و الجبلیه, ۵۸ حمله توپخانه‌ای و ۳۶ مورد تیراندازی با سلاح‌های مختلف از جمله موارد ثبت شده است.

نزدیک به هفت سال پس از شروع جنگ یمن از سوی برخی از کشور‌های عربی به سرکردگی عربستان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درحال آزادسازی یکی از بزرگترین استان‌های این کشور هستند. استان مارب به دلیل جایگاه جغرافیایی خود بسیار مهم بوده و به مرز‌های عربستان نیز نزدیک است.

آزادسازی یمن بدست ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور که ارتباط خوبی با ایران هم دارند نگرانی صهیونیست‌ها و کشور‌های غربی را برانگیخته است و صهیونیست‌ها اعلام کردند درصورتی که نیرو‌های یمنی بتوانند این کشور را از چنگ دشمنان خود که از کشور‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی هستند، خارج کنند یک هلال مقاومت در منطقه ایجاد خواهد شد که از یمن شروع و با گذر از ایران، عراق، سوریه و لبنان به غزه و کرانه باختری می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار