عملیات منحصر بفرد صنعاء در خاک عربستان

سخنگوی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از انجام عملیاتی هجومی و منحصر بفرد در عمق خاک عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با انتشار پیامی توئیتری از انجام یک عملیات هجومی در عمق خاک عربستان سعودی توسط نیرو‌های مسلح یمن خبر داد و نوشت: نیرو‌های مسلح یمن در پاسخ به جرایم ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی، یک عملیات هجومی گسترده و منحصر به فرد در عمق خاک عربستان سعودی انجام دادند.

وی این عملیات را در پاسخ به تجاوز مکرر ائتلاف سعودی به یمن دانست و ادامه داد: جزئیات این عملیات صبح روز سه شنبه اعلام خواهد شد.

شامگاه دوشنبه برخی منابع خبری از حمله موشکی جنبش انصارالله یمن به ریاض، پایتخت عربستان سعودی خبر داده بودند و از سوی دیگر، ائتلاف متجاوز سعودی نیز مدعی شد که پدافند هوایی عربستان سعودی موفق به رهگیری دو موشک بالستیک شده است که به سوی ریاض شلیک شده بود و توانسته است آن‌ها را سرنگون کند.

از سوی دیگر، شبکه المیادین نیز به نقل از برخی منابع محلی در عربستان سعودی بر این موضوع تاکید کرده است که، صدای انفجار در ریاض به گوش رسیده است.

دیروز، منابع یمنی اعلام کردند جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در ۴۸ ساعت گذشته دست کم ۹۰ بار مناطق مختلف در استان‌های صنعا، مأرب، الحدیده، الجوف، صعده و تعز را بمباران کردند. همچنین ساعاتی قبل ائتلاف (متجاوز سعودی) از رهگیری و انهدام یک پهپاد در حریم هوایی یمن خبر داد.

محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در کانال تلگرامی خود نوشت: از آن جایی که سلاح‌های آمریکایی هفت سال است که مردم ما را می‌کشد و به سبب اقدامات آمریکا برای دفاع از جنایت‌های ائتلاف متجاوز و وحشی، تروریسم خونخوار و کشتار‌های آن که مرتکب جرائم جنگی می‌شود، در پویش توییت‌های یمن در هشتک‌ها با عنوان هشتک- سلاح- آمریکا- می‌کشد- یمنی‌ها را مشارکت کنید.

شبکه الجزیره دیروز اعلام کرد درگیری‌ها در مناطق مختلف یمن به ویژه جبهه‌های صرواح و جوبا در استان مأرب ادامه دارد.
تنش‌ها در جبهه‌های مختلف و تداوم حملات هوایی ائتلاف زیر نظر عربستان به اهدافی در صنعا مهم‌ترین اتفاقات این روز‌های یمن است، اما در این میان شدیدترین درگیری بین نیرو‌های انصار الله و نظامیان ارتش یمن (وابسته به منصور هادی)، در جبهه‌های صرواح و جوبا در غرب و جنوب استان مأرب رخ داده است.

منابع محلی خبر دادند، انصارالله و نیروهای مردمی یمن بخش هایی از شهر مأرب را که تحت کنترل ائتلاف است با پنج موشک بالستیک هدف قرار داده اند.ائتلاف عربستان نیز خبر داد در چندین حمله هوایی، به شیوه‌ای قانونی، مراکز نظامی را در صنعاء هدف قرار داده است. رسانه‌های وابسته به کمیته های مردمی با تایید حملات هوایی به صنعا، افزودند، در این حملات محلاتی در پایتخت هدف قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: یحیی سریع ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
سلاح های اروپایی ها و آمریکایی ها بر سر مردم یمن ریخته می شود و سازمان ملل فقط ترس این دارد که خاک عربستان مورد اصابت موشک واقع نشود
همین موضوع سندی هست که نشون میده سازمان ملل فقط برای منفعت چند کشور دنیا کار میکنه نه همه
برجام و تحریم دوباره ایران کمتر از 1000بمب نبود ولی هنوز در ایران هستند افرادی که میخواهند توافق به هر شکلی انجام بگیره در حالیکه میدونند این توافقات با شکل قبلی خودش دوباره به تحریم ایران خواهد رسید
ایران تنها کشور ناقض برجام بود نه آمریکا
چرا، کافیه نگاهی به متن برجام بیندازید
توافق بدون تعهد و تضمین یعنی هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۰
مرگ بر سعودی.
آخرین اخبار