خاموشی صدایی آشنا + فیلم

کریم سلمانپور گوینده و گزارشگر باسابقه صدا و سیمای مرکز مازندران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، کریم سلمانپور متولد مرداد ۱۳۳۷ در شیراز فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۵۹ در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز کرد و و در همان روز‌های آغازین جنگ به عنوان گزارشگر ویژه جبهه و جنگ به مناطق عملیاتی رفت.

او فعالیت خود را در سال ۶۳ در صدا و سیمای مرکز مازندران آغاز کرد و همزمان گزارشگری جنگ و جبهه را نیز ادامه داد

کریم سلمانپور در سال‌هایی که در صدا و سیمای مرکز مازندران فعالیت می‌کرد در جشنواره های مختلف درخشید و ۱۴ بار به عنوان گزارشگر، نویسنده و تهیه کننده حائز مقام برتر و دریافت لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز متعدد شد.

این گوینده و گزارشگر پیشکسوت دو مرحله هم در جشنواره بین المللی رادیو‌های جهان به عنوان تهیه کننده برتر مفتخر به دریافت جایزه بین المللی شده بود.

 

سلمان پور به تنهایی یک رادیو بود

هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای مازندران درگذشت مرحوم سلمانپور، ماندگارترین صدای رادیو مازندران را تسلیت گفت در بخشی از این پیام تسلیت آمده است

الذین اذا اصابتهم مصیبه قالوا انا لله و انا الیه راجعون
در آخرین روز‌های خزان طبیعت، شاهد خزان ناگهانی زندگی بزرگ‌مردی بنام سلمان‌پور عزیز شده‌ایم که اعتباربخشی متقابل رادیو مازندران و صدای ماندگارش، هرگز به فراموشی نخواهد رفت.

کسی تردید ندارد که در حرفه‌ای‌ترین نگاه، سلمان‌پور عزیز به تنهایی، یک رادیو بود.

باید اذعان کرد که علی‌رغم نایل شدن ایشان به مقام بازنشستگی، اما تمام مدیران بر ادامه همکاری‌هایش با رادیو اصرار ورزیده و نخواستند رادیو مازندران را از گزارشات خلاقانه و نقش‌آفرینی‌های بی‌بدیلش محروم نگه دارند.

با ضرس قاطع باید تأکید کنم که صدای مرحوم سلمانپور، ماندگارترین صدای رادیو مازندران خواهد ماند.

اینک در اندوهناک‌ترین لحظات، ایشان در شصت و سه سالمین بهار زندگیش، به خزان دهر سپرده شد و از دار فانی به دیار باقی شتافت، اما تردیدی نیست که نام و مرام ایشان همواره به عنوان یک الگو، سرمشق همه همکاران جوانش در رادیو مازندران باقی خواهد ماند.

اینجانب با آرزوی صبر و شکیبایی و عرض تسلیت به بیت شریف و همکاران ایشان، از خداوند بزرگ برای ایشان، غفران و رضوان و رحمت واسعه مسئلت می‌نمایم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران نیز درگذشت این پیشکسوت رادیو را تسلیت عرض می‌کند.
روحش شاد و یادش گرامی

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه روحش شاد و قرین رحمت الهی خدا به بازماندگان صبر جمیل و به ایشان بهشت برین عطا کند تسلیت صمیمانه ما را پذیرا باشید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۱۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
خدا رحمتش کنه، فکر کنم همه مازندرانی ها در هر نسلی یه جورایی باهاش خاطره دارند