در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ایجاد کسب و کار‌های نوین دانشجویی با ارائه ایده‌های خلاقانه

اردستانی گفت: دانشجویان می‌توانند با ارائه ایده‌های خلاقانه در حوزه لیزر کسب و کار و استارتاپ‌های نوینی را در آینده ایجاد کنند.

مهدی اردستانی معاون پژوهش و فناوری دانشکده شهیدشمسی پور دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه کارآفرین و نسل چهار به شمار می‌آید به همین علت دانشجویان باید حتما با مسائل صنعت آشنا شوند و آن‌ها را به صورت مهارتی فرا بگیرند.

او افزود: برای تحقق این امر رویداد‌های کارآفرینانه تعریف کرده ایم تا تمام دانشجویان کشور بتوانند با فضای صنعت و جامعه شوند که یکی از آن‌ها با نام رویداد «لیزر و فوتونیک» شناخته می‌شود؛ چرا که لیزر کاربرد‌های زیادی در آینده کشور دارد و همه دانشجویان با آشنایی این حوزه می‌توانند ایده‌های نوین و خلاقانه‌ای را ارائه کنند و در نهایت آن را به صورت استارتاپ یا محصول تجاری سازی شده برای کسب و کار آینده ایجاد کنند.

اردستانی درباره تاثیر دانشگاه‌های نسل چهارم بر اشتغال و کارآفرینی دانشجویان اظهار کرد: دانشگاه‌های کشور در نسل‌های مختلف همواره سعی کرده اند تا از آموزش محوری به سمت دانشگاه‌های صنعتی و اشتغال محور حرکت کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشکده شهیدشمسی پور دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: بیشتر موضوعات علمی و آموزشی دانشگاه‌های نسل چهارم از سمت صنعت اتفاق می‌افتند و صنعت کشور است که هم نیاز‌های حوزه خود و هم نیاز‌های آموزشی و پژوهشی را مشخص می‌کند تا نقش دانشگاه را در رفع مشکلات و معضلات صنعت برجسته کنند.

اردستانی تاکید کرد: دانشگاه‌ها با تغییر سرفصل‌های آموزشی می‌توانند دانشجویان را به صورتی تربیت کنند که فارغ التحصیلان آن جذب صنعت و اشتغال شوند و متناسب با مشکلات موجود نیاز‌های کشور را حل کنند، البته دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این زمینه بحث مهارت محوری را در دستور کار قرار داده است تا دانشجویان با کارآمدی بیشتری وارد صنایع شوند.

او بیان کرد: دانشجویانی که علاقه‌مند به حوزه کسب و کار در زمینه لیزر هستند، می‌توانند از طریق دوره‌های آموزشی دانشگاه در زمینه تکنولوژی‌های نوین به یادگیری مسائل اقدام کنند.


بیشتر بخوانید

شرایط حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها فراهم شده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار