لیزر در صنایع مختلف چه کاربردی دارد؟

رئیس دانشکده فنی شهیدشمسی پور درباره کاربرد لیزر در صنایع مختلف توضیح داد.

اردشیر عبدی رئیس دانشکده فنی شهید شمسی پور دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کاربرد لیزر در صنایع مختلف گفت: اهمیت لیزر در صنعت و خدمات کاربرد‌های زیادی دارد و جامعه به آن نیازمند است.

او افزود: موادی مانند چوب، چرم، پارچه و ... برای برش و ایجاد نقش و نگار می‌توانند از لیزر استفاده کنند که در حوزه خدمات و تولید کاربرد‌های گسترده‌ای دارد.

عبدی تصریح کرد: دانشکده شهید شمسی پور در گروه‌های آموزشی برق، الکترونیک، کامپیوتر، حسابداری و مدیریت در تربیت تکنسین‌های فنی و کارآمد ایفای نقش می‌کند و یکی از رشته‌های زیرگروه برق رشته تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی است که از اینرو برگزاری رویداد ایده شو می‌تواندپل ارتباطی با دانشجویان این رشته و همچنین گروه الکترونیک و کامپیوتر با فناوری لیزر و فوتونیک را ایجاد کند.

رئیس دانشکده فنی شهید شمسی پور درباره مسئله محور شدن پایان نامه‌های دانشگاهی گفت: ایده‌ها و پایان نامه‌های کارشناسی دانشجویان این دانشکده تماما محصول محور بوده و نمونه‌های برتر برای استقرار در مرکز رشد دانشکده هدایت می‌شوند تا امکان نمونه سازی صنعتی و تعامل با حامیان را برای تولید انبوه داشته باشند.

او گفت: از اهداف این رویداد می‌توان به مواردی نظیر: گسترش فرهنگ خلاقیت، ایده پروری، نوآوری و کارآفرینی در بین دانشجویان دانشگاه‌ها و تشکیل زیست‌بوم نوآوری، افزایش مشارکت کارگروهی و داوطلبانۀ دانشجویان در فعالیت‌های مرتبط با نوآوری و کارآفرینی، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط و همکاری گسترده و مستمر با مرکز نوآوری لیزر ایران، توسعه کسب و کار و کارآفرینی مبتنی بر دانش و فناوری و ... اشاره کرد.

عبدی در پایان اضافه کرد: نخستین رویداد ایده شو با محوریت لیزر و فوتونیک به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور و با همکاری مرکز نوآوری لیزر ایران ۲۹ آبان لغایت ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار