امام جمعه عنبرآباد:

برخورد با حقوق‌های نجومی از مطالبات رهبری و مردم است

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه برخورد با حقوق‌های نجومی یکی از دغدغه های رهبر و مردم است، از قوای سه‌گانه خواست گام‌های محکمی برای مقابله با این زیاده خواهی بردارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام حمید بامری، امام جمعه عنبرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته عنبرآباد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از عوامل قوام و استحکام خانواده تواضع و فروتنی است که آثار بسیار فراوانی دارد.

او افزود: در پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ امام راحل دستور تشکیل بسیج را صادر کرده و فرهنگ این شجره طیبه را بنا نهادند و امروز فرهنگ بسیج و بسیجی کشور را به سمت عزت، عظمت، افتخار و پیشرفت سوق داده است.

حجت الاسلام بامری با بیان این مطلب که شجره طیبه و فرهنگ عظیم بسیج، امروز دشمن را ذلیل کرده است، بیان کرد: بسیج، بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی، اجتماعی و نظامی دنیا است و در وصف بسیجی همین قدر بس که بسیجی عاشق انقلاب بوده و عشقش سرافرازی ایران است.

او بیان کرد: بسیجی فرد بزرگی است که همه داشته‌هایش را به عرصه می‌آورد و حتی از آبروی خود گذشته و پا به میدان می‌گذارد تا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، فضیلت‌های انقلاب حفظ شود.

بسیج

خطیب جمعه عنبرآباد ضمن تشکر از تلاش خالصانه و جهادی بسیجیان، ادامه داد: بسیجی تا آخر پای انقلاب، امام (ره) و شهدا ایستاده است و در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و محرومیت زدایی تلاش می‌کند.

او  در بخش دیگری از سخنان خود برخورد با حقوق‌های نجومی را یکی از مطالبات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و مردم، برشمرد و بیان داشت: پنج سال از مطالبه رهبری در مقابله با حقوق‌های نجومی می‌گذرد و اکنون قوای سه‌گانه با هم فکری و هم‌آوایی منادی مقابله با فساد هستند و  باید گام‌های محمکی برای مقابله با این زیاده خواهی زشت و ناپسند بردارند.

حجت الاسلام بامری تاکید کرد: مبارزه با حقوق‌های نجومی انتظار و توقع مهم عموم مردم از دولت، مجلس و قوه قضاییه انقلابی است و حقیقتا پدیده حقوق‌های نجومی به عنوان یکی از مظاهر فساد، اعتمادزدا و اشرافی گری مسئولان باید زشت و قبیح شمرده شود و برخورد پیشگیرانه‌ای صورت بگیرد.

او اضافه کرد: مجلس و دولت در قانونگذاری درست، اصلاح نظام اداری و ساختاری معیوب نقش اصلی را دارند؛ اما در برابر برخورد با حقوق‌های نجومی هر سه قوه باید ورود کرده و نتیجه برخورد‌ها و مقابله با این پدیده ناپسند را به مردم اعلام کنند.

امام جمعه عنبرآباد تصریح کرد: پدیده حقوق‌های نجومی برای مردم قابل پذیرش نیست و یک درد بزرگ است که باید به سرعت درمان شود و صرف بردن نام افراد حقوق بگیر کفایت نمی‌کند؛ پس باید اقدامی قاطع انجام شود.

او در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه تنش آبی در کشور تبدیل به یک ابر چالش شده است، عنوان کرد: باید از زوایای مختلف به این موضوع نگاه کرد و به درستی تحلیل شود؛ چرا که مشکل کم‌آبی یک موضوع ملی است.

خطیب جمعه عنبرآباد افزود: نباید با نگاه منطقه‌ای و استانی به تنش آبی نگاه کرد؛ زیرا موضوع ملی است و نگاه، عزم ملی و تقسیم کار ملی می‌طلبد و باید توجه داشت که راه حل اصلی آن زمان‌بر است.

کم آبی

او بیان کرد: دولت‌مردان نباید در تنگنای مطالبات فوری در این زمینه قرار بگیرند و در برخی مطالبه‌گری‌ها، حساسیت‌ها و لغزشگاه‌ها جدی است و احتمال می‌رود گسل‌های قومی محلی و استانی تحریک شود و برخی هم تلاش می‌کنند امروز مردم را در مقابل مردم قرار بدهند.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: برخی از گروه‌ها، شبکه‌ها و رسانه‌ها به دنبال سوء استفاده از فضای مطالبه‌گری بوده و می‌خواهند فتنه به پا کنند؛ اما چه عوامل داخل و چه عوامل بیرون فرقی نمی‌کند این‌جا باید مراقب بود. 

او بیان کرد: باید توجه داشت که مواجهات کلامی و رفتاری بسیار هوشمندانه، ظریف و دقیق باشد تا لغزش، حساسیت و خطای محاسباتی رخ ندهد و همچنین پالش ها را به‌ دقت رصد کرد و تشخیص داد که مطالبه‌گر کدام بوده و سوءاستفاده گر کدام است.

امام جمعه عنبرآباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس، تصریح کرد: الگو‌های رفتاری این شهید والا مقام در دوران نمایندگی مجلس باید الگوی عملی مجلس باشد.

او  اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های شهید مدرس در کسوت نمایندگی، اهمیت دادن به نقش و جایگاه مردم بود؛ چرا که حرف او این بود که ما، ولی مردم نیستیم؛ بلکه وکیل مردم هستیم و باید نظر موکل خود را بدانیم.

خطیب جمعه عنبرآباد اضافه کرد: شهید مدرس مردم را در حوادث سیاسی و اجتماعی دخیل می‌دانست و با مردم رفتاری صمیمی داشت بنابراین مدرس یک الگوی عملی برای مجلس امروز است.

او  تاکید کرد: نمایندگان مجلس تا حد امکان باید از شاخصه‌های مدرس در کسوت نمایندگی استفاده کنند و در این زمینه مردمی بودن و ارتباط با مردم داشتن، بسیار مهم است. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.