احضار مسئولان شرکت زغال‌سنگ استان کرمان به دستگاه قضایی

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان، گفت: در پی فوت دو کارگر در معادن کوهبنان مسئولان شرکت زغال‌سنگ استان کرمان به دستگاه قضایی احضار شدند.

علی محبوب‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع دو حادثه منجر فوت در معادن شهرستان کوهبنان، اظهار داشت: این حوادث منجر به فوت دو کارگر در معادن این شهرستان در هفته‌های اخیر شده است.

وی با بیان اینکه بدون هیچ گونه اغماضی با مقصران حادثه معادن اصلی و هشونی کوهبنان برخورد قانونی می‌شود، گفت: در این راستا مدیران شرکت زغال‌سنگ و مسئولان واحد ایمنی و امداد این معادن به دادگستری احضار شدند.

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان در خصوص ریزش تونل در معدن اصلی زغال‌سنگ در دو روز گذشته که منجر به جان‌باختن یکی از کارگران این معدن شده است، بیان کرد: علل حادثه در حال بررسی است و در صورت قصور و کوتاهی با مقصران احتمالی حوادث، بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قضایی خواهد شد.

محبوب‌پور با بیان اینکه هنوز ۱۰ روز از حادثه تلخ در معدن زغال‌سنگ هشونی که منجر به فوت یک کارگر شده بود، نگذشته است که مجدداً حادثه‌ای دیگر منجر به جان‌باختن یکی از کارگران دیگر، در معدن اصلی شد، افزود: در این خصوص بلافاصله مدیران و مسئول واحد ایمنی و امداد معادن به دادگستری احضار شدند.

وی با اشاره به اینکه در این ارتباط پرونده‌ای در دادگستری شهرستان کوهبنان تشکیل شده است، بیان کرد: قاضی پرونده به صورت ویژه تحقیقات مقدماتی را آغاز کرده است.

رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان بیان کرد: نظر به اینکه این دومین حادثه‌ای است که در ۱۰ روز اخیر در معادن شهرستان کوهبنان، اتفاق افتاده و منجر به بی‌سرپرست شدن دو خانواده شده است، ضروری است سازمان صمت و سایر مراجع مربوطه، موضوع ایمنی و امداد در معادن را به صورت ویژه و بدون هر گونه نقصی پیگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار