نخبگان کرمان به شرکت های بزرگ اقتصادی وصل می شوند

استاندار کرمان گفت: با ارائه پیشنهاد و ایده نو از سوی نخبگان و وصل شدن آنها به شرکت‌های بزرگ، ظرفیت‌سازی شده و ارزش افزوده ایجاد می کند.

اولین همایش گفتآورد ملی نخبگان در پهنه کویر  امروز با حضور استاندار کرمان، معاون اقتصادی استاندار، جمعی از روسا و معاونان پژوهشی دانشگاه‌های استان، نخبگان و اندیشمندان استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد در محل سالن شهید مرتضوی برگزار شد. 

استاندار کرمان در این همایش با اشاره به اینکه رهبری بحث نخبگان و مجموعه علمی و دفاع از مباحث علمی و اندیشمندان را همیشه مدنظر قرار دارند و بنیاد نخبگان و مجموعه معاونت علمی با دستور رهبری شکل گرفته است، گفت: اگر پیگیری رهبر معظم انقلاب نبود، بنیاد نخبگان منحل می‌شد.

محمدمهدی فداکار، ادامه داد: رهبری همواره از مجموعه دانش‌بنیانی، نخبگان و اهالی فکر و ایده دفاع کردند.

استاندار کرمان تصریح کرد جامعه نخبگانی توانایی بالاتر و نگاه متفاوت و آینده‌نگری به مسائل دارند، فراتر از وضع موجود نگاه می‌کنند و پیش می‌روند که این در جامعه امروز کار سختی است، تغییر مسیر و سرعت حرکت جامعه کار سختی است که هرکسی نمی‌تواند. 

فداکار  گفت: نخبگان نه تنها مشکل را می‌شناسند و به جنگ آن می‌روند و راه حل ارائه می‌کنند، بلکه این راه حل را در جامعه نهادینه می‌کنند؛ کسانی که در حوزه سیاستگذاری و اجرا هستند باید بدانند که این راه بهتر است و با اولویت‌ها و اقتضا‌هایی که در جامعه وجود دارد آن را انتخاب می‌کنند. 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تغییر حرکت عمومی جامعه به سمت اتفاقات بهتر، سخت است و تلاش زیادی می‌خواهد، گفت: تشکیل مجموعه مردمی نخبگان و مدیران و شکل‌گیری درست این حلقه کمک کننده خواهد بود. نخبگان بهتر از هرکسی مشکلات زندگی مردم را می‌دانند لذا راه حل بیشتری ارائه می‌دهند. 

فداکار به شکل‌گیری اندیشکده حکمرانی در استان کرمان و میز‌های مختلف ذیل آن گفت: جمعی از افراد علاقمند و کارشناس در حوزه‌های مختلف در این اندیشکده فعالیت دارند.

نماینده عالی دولت در کرمان اظهار کرد: کرمان استان معدنی است و بیش از نیمی از ظرفیت‌های معدنی کشور در استان قرار دارد، اما ظرفیت‌های محدودی اکتشاف شده که یکی از نیاز‌های جدی استان است؛ به همین منظور با کمک شرکت‌های صنعتی و معدنی یک شرکت راه‌اندازی شده است. 

وی با تاکید به اینکه وظیفه مسئولان حمایت و پشتیبانی از نخبگان است، گفت: نخبگان را قدر بدانیم و در مقابل تفکرات روشن مقاومت نکنیم، کرمان سرزمین ظرفیت‌هاست و علاقمند و آماده استفاده از ظرفیت‌های جدید هستیم، از ایده‌های نو حمایت می‌کنیم و با وصل کردن آنها به شرکت‌ها، ایده‌هایشان راعملیاتی خواهیم کرد. 

فداکار، توسعه انسانی را مهم دانست و افزود: هر زمان یک انسان توسعه پیدا کند آن کشور توسعه پیدا خواهد کرد؛ تکنولوژی و سرمایه مالی از توسعه انسانی ایجاد می‌شود و این کار مجموعه نخبگانی پیشتاز است.

قاسم سرگزی رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان در این رویداد گفت: استان کرمان میزبان اولین رویداد گفتآورد ملی نخبگان در پهنه کویر است، مطالبه رهبری تعامل بین نخبگان و مردم و سیستم حاکمیتی بود که بستری برای بیان ایده‌ها و ایجاد فضایی برای شنیده شدن صدای نخبگان شد. 

وی افزود: این رویداد ۶ تا ۷ ماه ادامه دارد و در چند مرحله اجرا خواهد شد، منتخبان در پنج رشته بصورت چرخش‌های تحول‌محور در رشته‌های مالی و پولی، حکمرانی هوشمند و سیاستگذاری، امنیت غذایی، منابع طبیعی و نظام سلامت و بیمه رقابت خواهند کرد. 

سرگزی گفت: این رویداد برای حمایت بزرگترین سرمایه‌گذاری نیروی انسانی است و نخبگان می‌توانند پیشرو در سرمایه‌گذاری استان باشند، سیستم حاکمیتی به سمت دانش‌بنیان حرکت خواهد کرد و باعث رشد اجتماعی و افزایش تفاهم بین گروه‌ها خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار