قیس سعید:

به زودی اصلاحات سیاسی در تونس انجام می‌شود

رئیس جمهور تونس با اعلام آماده کردن پیش نویس اصلاحات سیاسی در این کشور گفت این اصلاحات باید خواسته‌های مردم را برآورده سازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، قیس سعید، رئیس جمهور تونس از تدوین پیش‌نویس یک جدول زمانی برای اصلاحات سیاسی خبر داد.

رئیس جمهور تونس اعلام کرد: اصلاحات سیاسی باید خواسته‌های تونسی‌ها را برآورده سازد و این اصلاحات در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی گفت: مردم می‌خواهند کشور خود را آباد کنند و این تنها به لطف عدالت و همچنین قضات دور از سوء ظن اتفاق می‌افتد. ما باید اعتراف کنیم که احزاب خاص، به دلایل خاص، نمی خواهند مشکلات مردم تونس حل شود و در مسیر اصلاحات سنگ اندازی می کنند.

چندی پیش، منابع قضایی تونس از صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه منصف مرزوقی، رئیس‌جمهور پیشین این کشور به اتهام «توطئه علیه امنیت ملی» خبر دادند. منصف مرزوقی گفته بود دولت جدید تونس مشروعیت ندارد. او اتهامات رئیس‌جمهور تونس و برخی احزاب داخل این کشور را رد کرده است.

قیس سعید هم مرزوقی را به توطئه علیه امنیت ملی این کشور متهم کرد و متعهد شد که گذرنامه وی را ابطال خواهد کرد و از وزیر دادگستری خواست تا تحقیقات قضایی را علیه وی آغاز کند.

پیشتر هم رئیس جمهور تونس در ملاقات با سفیر آمریکا، نارضایتی خود از موضع واشنگتن درباره دموکراسی در تونس را اعلام کرد.

۲۵ ژوئیه بود که رئیس جمهور تونس با استناد به اصل ۸۰ قانون اساسی، هشام مشیشی، نخست وزیر این کشور را عزل، پارلمان را به مدت ۳۰ روز تعطیل، مصونیت وزرا را لغو و خود را به عنوان رئیس جمهور این کشور منصوب کرد.

اکثریت احزاب سیاسی تونس این اقدامات را «کودتایی علیه قانون اساسی» و دستاورد‌های انقلاب ۲۰۱۱ عنوان کردند. قیس سعید در ۲۹ سپتامبر نخست وزیر تعیین کرد و دولت جدیدی را تشکیل داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار