خواب خوش فرهنگیان برای خانه دار شدن به واقعیت تبدیل نشد

ساخت مسکن برای فرهنگیان خراسان جنوبی به مشکلاتی برخورده که با برگزاری جلسات بخشی از دغدغه این قشر جامعه برطرف شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، قرار بود ساخت مسکن فرهنگیان خراسان جنوبی توسط پیمانکاران بنیاد مسکن خانه از یک سال گذشته آغاز شود، اما فرهنگیان همچنان در پاسکاری مسئولان برای تأمین زمین و پرداخت هزینه‌های ساخت مسکن گیر کرده اند.

ادارات کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مدعی بودند که علاوه بر مصالح و هزینه‌های ساخت و ساز پول زمین هم توسط متقاضیان باید پرداخت شود.

فرهنگیان فکر می‌کردند که زمین‌ها ۱۰۰ متر و در نهایت قیمت نهایی هر واحد ۴۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود، اما اکنون مبالغ درخواستی به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

تفاوت قیمت تمام شده باعث اعتراض فرهنگیان و منجر به برگزاری جلسه‌ای در استانداری شد که مصوباتی هم به دنبال داشته است.

نوری زاده مدیرکل دفتر امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی به خبرنگار ما می‌گوید: جلساتی برای شنیدن دغدغه‌های فرهنگیان برگزار و بخشی از سوء تفاهم‌های به وجود آمده بر طرف شده است.

او بیان می‌کند: ساخت مسکن برای فرهنگیان بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش منعقد شده بود آغاز شد و افرادی که مشمول این طرح بودند به این دو اداره معرفی و مراحل واگذاری زمین‌ها انجام شد.

نوری زاده اظهار می‌کند: در شهر بیرجند با توجه به اینکه زمین مازاد در اداره کل آموزش و پرورش وجود نداشت از تفاهم نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن با هدف ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه منعقد شده بود، برای ساخت مسکن فرهنگیان استفاده شد.

مدیرکل دفتر امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی تصریح می‌کند: در نهایت قرار شد حدود ۱۸۷ واحد در قالب طرح ملی مسکن برای فرهنگیان ساخته شود و بنیاد مسکن به عنوان سازنده و پیمانکار این طرح معرفی شد.

نوری زاده با اشاره به ادعای فروش زمین به متقاضیان تأکید می‌کند: در تفاهم نامه منعقد شده قیمت زمین برای فرهنگیان رایگان است و چنانچه اعضاء و پیمانکاران همکاری لازم داشته باشند و پروژه سال آینده تکمیل شود، قیمت زمین برای هر متقاضی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان تمام می‌شود.

او بیان می‌کند: براساس بخشنامه، ساخت مسکن فرهنگیان به ازای هر متر مربع ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تمام می‌شود که در کنار آن هزینه‌های ساخت راه پله، حیاط و آسانسور جدا محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.