کامالا هریس به امید برقراری آشتی کامل عازم فرانسه شد

پس از تنش شدید بین پاریس و واشنگتن بر سر قرارداد زیردریایی‌ها با استرالیا، معاون رئیس جمهور آمریکا با هدف بر قراری آشتی کامل عازم پاریس شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از تنش شدید بین پاریس و واشنگتن بر سر قرارداد زیردریایی‌ها با استرالیا، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا دوشنبه عازم پاریس شد و قرار است پنج روز در فرانسه اقامت داشته باشد. وی به این ترتیب امیدوار است بتواند بین دو کشور آشتی کامل برقرار کند.

پس از بحران زیردریایی ها، مدت زمان طولانی سفر هریس، از سه شنبه ۹ نوامبر (۱۸ آبان) تا شنبه ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان)، نشان می‌دهد کاخ سفید عزم کرده است تا به این تنش به طور کامل پایان دهد و برگ جدیدی از روابط را با پاریس آغاز کند.

پیش از کامالا هریس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای آرام کردن اوضاع به پاریس سفر کردند و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز به نوبه خود پا به خاک فرانسه گذاشت. زیرا وی ۱۰ روز گذشته، در سفارت فرانسه در نزدیکی سَن-سی یِژ در رم، با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود دیدار کرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) در کاخ الیزه مهمان رئیس جمهور فرانسه خواهد بود. بنابراعلام کاخ سفید، در این دیدار به ویژه درباره «امنیت اروپا، منطقه هند-اقیانوس آرام و موضوع سلامت در سطح جهانی» گفتگو خواهد شد.

بر اساس بیانیه مشترکی که در زمان دیدار بین جو بایدن و امانوئل مکرون منتشر شد افزایش همکاری‌های بین فرانسه و آمریکا در بخش فضایی در دستور کار این دیدار خواهد بود.

معاون رئیس جمهور آمریکا، نخستین زنی که در تاریخ آمریکا چنین سمتی داشته است، در همان روز به همراه داگ اِمهوف، همسرش، به گورستان نظامیان آمریکایی در شهر سورِن در نزدیکی پاریس خواهد رفت.

در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) «روز کهنه سربازان» در آمریکا، کامالا هریس در، مراسم بزرگداشت آتش بس در سال ۱۹۱۸ که به جنگ جهانی اول پایان دارد، شرکت خواهد کرد. وی در همان روز در مجمع صلح پاریس، که امانوئل مکرون آن را سازماندهی کرده است، حضور خواهد داشت.

از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در سفر وی: بازدید از انستیتو پاستور در روز سه شنبه ۹ نوامبر (۱۸ آبان) و شرکت در کنفرانس بین المللی لیبی در تاریخ ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) خواهد بود.

هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی لیبی فراهم کردن مقدمات انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در تاریخ ۲۴ دسامبر (سوم دی) است. این انتخابات یک ماه پس از انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این انتخابات پایان دادن به یک دهه هرج و مرج در این کشور پس از سقوط دیکتاتوری معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار