استفاده همه ادارات و دستگاه‌ها از قانون مجازات‌های جایگزین

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان گفت: استفاده همه ادارات و دستگاه‌ها از قانون مجازات‌های جایگزین همواره مورد تاکید است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی رضا قاسمی نژاد دادستان عمومی و انقلاب بهبهان گفت: قانون مجازات‌های جایگزین حبس یکی از نوآوری‌های قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ است که با هدف حبس زدایی برای محکومین جرائم خفیف استفاده خواهد شد.

او بیان داشت: این قانون فقط برای محکومین جرائم خفیف است و محکومین سابقه دار و جرائم سطح بالا به هیچ وجه شامل این قانون نخواهند بود و در این قانون با درخواست ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌ها برای استفاده در خدمات عمومی، حکم مجازات تنبیهی جایگزین حبس را برای محکومین جرائم خفیف برای مدت معین صادر و این افراد در اختیار دستگاه مربوطه قرار خواهند گرفت.

قاسمی نژاد تصریح کرد: مجازات‌های جایگزین حبس به دو دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق تبعی یا تکمیلی تقسیم می‌شوند که منع از رانندگی یا منع از داشتن شغلی خاص را می‌توان بعنوان مثال‌هایی از این قانون نام برد.

روح الله زندی رئیس دادگستری بهبهان گفت: ترک فعل جرم است و از مدیران ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود درب اتاق خود را به روی شهروندان باز نگه داشته و به مراجعین پاسخگو باشند.

او افزود: اگر کارمندان، کارشناسان و مدیران وظایف خود را به نحو شایسته انجام دهند، شاهد گلایه و نارضایتی آن‌ها از سیستم اداری نخواهیم بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.