درگیری و نزاع ۸ ساله‌ای که ختم به صلح شد

با پیگیری‌های جمعی از مسئولان درگیری بین ۲ طایفه در شهرستان گتوند پس از ۸ سال به صلح و سازش ختم شد.

 حجت الاسلام اسماعیل اسدپور، امام جمعه شهرستان گتوند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: مراسم صلح و سازش دو طایفه راشدی و نجفی در شهرستان پس از ۸ سال با حضور فرماندار، ریاست دادگستری، اعضای شورای تامین، دادستان،   فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی شهرستان برگزار شد.

او با بیان اینکه در این نزاع و درگیری ۸ ساله، ۴۰ نفر مجروح شده بودند، افزود: امروز این دو طایفه در مسجد موسی بن جعفر با همکاری  و تلاش مسئولان و ریش سفیدان کنار هم جمع شدند تا پرونده نزاع برای همیشه بسته شود.

عبدالرضا نوری دادستان عمومی و انقلاب گتوند نیز در این مراسم اظهار داشت: پرونده دو طایفه راشدی و نجفی نزاع دسته جمعی بود که سال ۹۳ اتفاق افتاده و در نهایت منجر به محکومیت ۳۹ نفر به مجازات حبس و دیات متعدد شده بود.

او تصریح کرد: این اختلاف نظر همچنان وجود داشت  و ما تما تلاش خود را برای پایان نزاع بکار گرفتیم و امروز  ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰  برای برقراری صلح و حل و فصل موضوع ، شاهد برگزاری این نشست هستیم.

نوری بیان داشت: رضایت همه شاکی‌های پرونده گرفته شده و پرونده به دادگاه کیفری یک استان خوزستان که رای بدوی را صادر کرده بود ارسال و  ان شاء الله تخفیف ویژه‌ای برای همه محکومان پرونده در نظر گرفته خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب گتوند در پایان از تمام مسئولان شهرستان، خیران، ریش سفیدان و کسانی که  قدمی کوچک در راه صلح و سازش این دو طایفه برداشتند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
خدا از آدمای که به دنبال فساد و شر میگردن نگذره