بیش از ۴هزار و ۵۰۰ بال انواع پرنده مهاجر در کانی برازان فرود آمدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با احیای تالاب بین المللی کانی برازان بیش از ۴هزار و ۵۰۰ بال پرنده مهاجر سکنی گزیدند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بیش از ۴هزار و ۵۰۰ بال انواع پرندگان مهاجر شامل غاز خاکستری، چنگر، اردک نوک پهن، اردک سرسبز، گیلار، فلامینگو، تنجه و هشت قطعه قوی فریادکش نیز وارد تالاب کانی برازان شده اند.

سخنور افزود: این تعداد پرندگان مهاجر به دلیل شرایط بسیار مستعد تغذیه‌ای و امنیت خوبی که بر فضای این تالاب حاکم است وارد این تالاب شده اند.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به خنک شدن هوا و کاهش تبخیر آب، هم‌اکنون آب این تالاب از وضعیت مطلوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آتی شاهد حضور پرندگان مهاجر بیشتری در این تالاب باشیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تصریح کرد: هم اکنون در تالاب کانی برازان انواع پرندگان شامل "خوتکا"، انواع "مرغابی" و "اردک"، "فلامینگو"، "باکلان کوچک"، "پلیکان سفید"، "چوب پا"، "پرستوی دریایی"، "کشیم بزرگ"، "غاز پیشانی سفید"، "سیلوش"، "آووست"، "خروس کولی"، "حواصیل"، "تنجه" و گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراض از جمله اردک "سرسفید" و اردک "مرمری" مشاهده می‌شود.

وی از اهالی روستا‌های همجوار این تالاب کانی بین المللی خواست در صورت مشاهده افراد سودجو و فرصت طلب برای شکار این گونه‌های با ارزش به اداره محیط زیست و محیط بانان این اداره اطلاع دهند.

تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد با بیش از هزار هکتار مساحت، یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و از با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.