گونه‌های بسیار نادر در تالاب کانی برازان مشاهده شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: گونه‌های بسیار نادر و در حال انقراض در تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان مشاهده شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار کرد: در تالاب کانی برازان تاکنون گونه‌های بسیار نادری شامل "اردک مرمری"، "طاووسک"، " کرکس مصری"، " اردک سرسفید" و " اردک بلوطی" و "خروس کولی" که در سطح جهانی در زمره پرندگان حمایت شده و تحت حفاظت کامل قرار دارند نیز مشاهده شده  که نشان دهنده موقعیت و شرایط بسیار خوب این مکان برای حضور انواع پرندگان است.

سخنور با بیان اینکه این پرندگان تاکنون در کمتر تالابی از کشور مشاهده شده اند، افزود: شناسایی این گونه‌ها در تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد می‌تواند خبر بسیار خوبی برای دوستداران محیط زیست و پرنده نگاران باشد و نشان می‌دهد که این تالاب از پتانسیل بسیار خوبی برای حفاظت و زیست گونه‌های در حال انقراض برخوردار است.

وی اضافه کرد: هم اینک با انتقال آب به تالاب بین المللی کانی برازان، دوباره شاهد هیاهوی پرندگان مهاجر که گاهی به صورت کلنی‌های چند صد قطعه‌ای از انواع اردک ها، خوتکا‌ها و چنگر‌ها در میان نیزار‌های این تالاب دیده می‌شوند و برای علاقه‌مندان به حیات وحش و به ویژه مشتاقان دیدن پرندگان بسیار تماشایی و جذاب است هستیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: این تالاب، تقریبا در تمام فصول سال امکان مشاهده پرندگان وحشی و کمیاب را به علاقه‌مندان به طبیعت می‌دهد که این امر از منحصر بفردترین ویژگی‌های این زیستگاه آبی در کشور است که آن را از دیگر تالاب‌ها کشور متمایز می‌سازد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.