شناسایی ۷۵ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی در تالاب کانی برازان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۷۵ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی متعلق به ۱۱ خانواده در تالاب بین المللی کانی برازان شناسایی شده است.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها و مشاهدات میدانی تعداد ۷۵ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی متعلق به ۱۱ خانواده در این تالاب شناسایی شده که در صورت اضافه نمودن گونه‌های خشکی زی این تعداد به بیش از ۱۸۵ گونه خواهد رسید.

سخنور افزود: همچنین ۱۲ گونه خزنده، ۵ گونه دوزیست و ۴ گونه ماهی در تالاب و اطراف آن زیست می‌کنند که همین امر اهمیت تالاب را بیش از پیش آشکار ساخته و این امر از جمله دلایل اصلی تبدیل شدن به اولین سایت پرنده نگری کشور است.

وی ادامه داد: پناهگاه حیات وحش تالاب کانی برازان با داشتن توده‌های نیزار در داخل تالاب و درختچه‌های گز و چمن زار‌های اطراف آن، در فصول مختلف سال پذیرای جمعیت کثیری از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است.

وی اذعان کرد: همچنین این تالاب به لحاظ اکولوژیکی یکی از کانون‌های مهم تنوع زیستی در شمال غرب کشور به شمار می‌رود بطوریکه در سطح کشور و منطقه از جمله مهمترین زیستگاه جوجه آور و یا زمستان گذران گونه در خطر انقراض اردک سر سفید، غاز پیشانی سفید کوچک و گونه‌های حمایت شده اردک مرمری، پلیکان، قو، فلامینگوی بزرگ، انواع حواصیل، عقاب تالابی و همچنین سایر پرندگان نظیر انواع غاز، انواع مرغابی و انواع پرندگان شکاری و مختلف دیگر است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.