۲ لاگن در تالاب بین المللی کانی برازان احداث شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۲ لاگن طبیعی و مصنوعی در تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان احداث شده است.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۲ لاگن طبیعی و مصنوعی (تالاب‌ها یا دریاچه‌های دست ساز کوچک) به مساحت یک هکتار و به عمق یک متر در تالاب بین المللی کانی برازان ایجاد شده است.

سخنور با بیان اینکه ایجاد لاگن‌ها برای بهبود کیفیت آب و احیا تالاب کانی برازان ضروری است و در کاهش آلاینده‌ها بسیار موثر خواهد بود، افزود: لاگن‌ها ترکیبات ازته و فسفاته و فلزات سنگین را از آب می‌گیرد و موجب تصفیه آب تالاب می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: این اقدام از رشد بی رویه نی‌های تالاب و جلبک‌های مازاد جلوگیری می‌کند تا امکان زندگی به سایر گونه‌های جانوری و گیاهی میسر شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا ایستگاه پایش آنلاین برای سنجش میزان آب نیز در این تالاب راه اندازی شده است، تصریح کرد: ترویج کشاورزی پایدار برای روستا‌های اطراف، ارائه خدمات اکوسیستمی و تاسیس صندوق خرد برای ایجاد معیشت جایگزین مردم بومی از جمله اقدامات دیگر سازمان حفاظت محیط زیست در این منطقه است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بیش از ۳۰ تالاب در آذربایجان غربی و شرقی وجود دارد که تالاب کانی برازان از لحاظ تنوع جانوری و پوشش گیاهی منحصر بفردترین آن‌ها است.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.