میهمانی کانی برازان برای ورود نخستین گروه غاز‌های خاکستری

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: هزار و ۵۰۰ قطعه غاز خاکستری میهمان تالاب "کانی‌برازان" مهاباد شدند.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با احیای تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان که به بهشت پرندگان ایران مشهور است، هزار و ۵۰۰ قطعه غاز خاکستری طی روز‌های اخیر وارد این تالاب شدند.

سخنور افزود: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود از تالاب کانی برازان این تعداد غاز خاکستری مهاجر و دیگر پرندگان آبزی و کنار آبزی را مشاهده و شمارش کردند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با آبیگری این تالاب در روز‌های آینده نیز به تدریج بر تعداد این غاز‌ها افزوده شود، ادامه داد: این پرندگان مهاجر مدتی در این تالاب و دیگر تالاب‌های سواحل جنوبی دریاچه ارومیه به منظور استراحت و تغذیه توقف می‌کنند و سپس کوچ خود را به مناطق جنوبی ادامه می‌دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد بیان کرد: تالاب بین‌المللی "کانی برازان" مهاباد طی ماه‌های گذشته به دلیل کاهش نزولات آسمانی ۷۰ درصد از آن خشک شده بود، ولی با تدبیر به موقع مسئولان و انتقال ۲.۵ میلیون متر مکعب آب به پیکره آن، جان دوباره گرفته و زندگی در آن جریان یافت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با انتقال این حجم از آب به این تالاب و بارندگی پاییزه اخیر در این شهرستان این تالاب دوباره به مرحله شادابی و سرزندگی خود رسیده و شرایط مناسبی را برای مهاجرت انواع پرندگان مهاجر و بومی به این تالاب بوجود آورده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.