خدرلو:

حق آبه تالاب کانی برازان باید پیگیری شود

فرماندار مهاباد در بازدید از تالاب کانی برازان بر لزوم پیگیری حق آبه این تالاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، دیروز خدرلو معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد به همراه بیژن فر بخشدار مرکزی، سخنور ریاست اداره محیط زیست شهرستان و جمعی از دهیاران روستا‌های حاشیه تالاب از تالاب بین المللی کانی برازان بازدید کردند.

فرماندار مهاباد در این بازدید گفت: حق آبه تالاب کانی برازان باید قطعاً پیگیری شود، زیرا مهاباد از شهر‌های گردشگر پذیر منطقه است و اهمیت این تالاب در مهاباد در بخش گردشگری را نمی‌توان نادیده گرفت.

عارف خدرلو افزود: باید شرایط لازم برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح‌های گردشگری مهیا شود تا جذابیت بیشتری برای سرمایه گذار ایجاد شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به افزایش زمین خواری و تخریب منابع طبیعی اظهار داشت: با افزایش قیمت زمین در مهاباد زمین‌خواری‌ها در این شهرستان افزایش یافته است بنابراین از دادستان محترم درخواست کرده‌ایم تا با زمین‌خواران احتمالی در اراضی ملی کانی برازان مهاباد برخورد کنند.

تالاب بین المللی کانی برازان شهرستان مهاباد با ۱۰۵۰ هکتار در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد واقع شده است که همه ساله پذیرای جمعیت زیادی از انواع پرندگان از جمله فلامینگو، غاز خاکستری، پلیکان، انواع مرغابی سرسبز و سرحنایی است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.