توقف اکران جیمز باند در سینماهای چین

تعطیلی ۱۴۰۰ سینما در چین به دنبال شیوع ویروس کرونا، باعث شد اکران فیلم «زمانی برای مردن نیست» هم به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم جدید جیمز باند به نام «زمانی برای مردن نیست» آخر این هفته (یکشنبه ۳۱ اکتبر) در باکس‌آفیس چین ۲۸.۲ میلیون دلار فروخت؛ اما به دلیل شیوع دوباره کرونا به کار خود در سینما‌های این کشور پایان داد.

شیوع مجدد ویروس کرونا در چین در چندین استان، باعث تعطیلی هزار و ۴۰۰ سینما در سراسر این کشور شده است که اصلی‌ترین سینما‌ها در پکن، پایتخت این کشور را هم در بر می‌گیرد.

رویکرد سختگیرانه «کووید صفر» چین در زمان همه‌گیری به این معنی است که تعطیلی‌ها احتمالاً برای مدتی ادامه خواهند داشت.

فیلم «زمانی برای مردن نیست» در ارزیابی رسانه Maoyan امتیاز بالای ۸.۸ را کسب کرده و در Douban، نمره ۷ را به خود اختصاص داده است و رسانه Maoyan پیش‌بینی کرده است که این فیلم با مجموع فروش ۶۸ میلیون دلاری کار خود را در چین پایان خواهد داد.

نکته قابل تأمل اینجاست که فرنچایز جیمز باند هرگز در بازار چین، قدرتمندترین گزینه هالیوود نبوده است. «شبح» رکورددار فروش در چین است که با ۸۳.۵ میلیون دلار فروش به کار خود پایان داد. در حالی که «سقوط آسمان» در سال ۲۰۱۵، فروش ۵۹ میلیون دلاری داشت.

با این حال، باند توانست «نبرد در دریاچه چانگ‌جین» را که یک ماه در چین پرفروش‌ترین فیلم بود، شکست دهد. بر اساس گزارش آرتیزان گیت‌وی، این فیلم جنگی در آخرین هفته اکران ۱۹.۲ میلیون دلار فروخت تا در مجموع با فروش ۸۵۹ دلاری از سینما‌های چین خداحافظی کند. «نبرد در دریاچه چانگ‌جین» تا کنون بیشترین فروش جهانی را در سال ۲۰۲۱ کسب کرده است.

این در حالی است که «تل ماسه»، فیلم حماسی جدید دنیس ویلنوو نتوانست در هفته دوم اکران خود در چین نتیجه چندان جالبی کسب کند و تنها ۵ میلیون دلار فروش داشت. این میزان ۷۶ درصد از فروش هفته گذشته این فیلم یعنی ۲۱ میلیون دلار کمتر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار