پذیرش ۲۰۰ دانشجوی خارجی جدید در دانشگاه رازی

مدیر دفتر همکاری‌های بین الملل دانشگاه رازی کرمانشاه از تحصیل ۵۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، طیبه ناصری مدیر دفتر همکاری‌های بین الملل دانشگاه رازی کرمانشاه بااشاره به آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ دانشجویان خارجی دانشگاه رازی،گفت: برای امسال حدود ۵۰۰ دانشجوی خارجی درخواست تحصیل در این دانشگاه را داده بودند که پس از انجام بررسی‌ها با درخواست ۲۰۰ نفر از آن‌ها موافقت شد.
او تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه را برای ترم جاری حدود ۵۰۰ دانشجو اعلام کرد و افزود: اکثر این دانشجویان از کشور عراق هستند که به صورت غیر بورسیه در دانشگاه رازی تحصیل می‌کنند.

مدیر دفتر همکاری‌های بین الملل دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه عمده دانشجویان خارجی این دانشگاه در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند، گفت: باتوجه به پژوهش محور بودن این مقطع تحصیلی، آموزش‌های آن‌ها را به شکل آنلاین برگزار می‌کنیم.
او ادامه داد: سال تحصیلی دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه رازی هم از اواخر آبان به شکل آنلاین برگزار خواهد شد.

به گفته این مسئول، بیشتر دانشجویان خارجی دانشگاه رازی کرمانشاه در دانشکده‌های زبان و ادبیات فارسی، فنی و مهندسی و علوم پایه مشغول به تحصیل هستند.

او درخصوص چرایی تعداد کم پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه هم بیان داشت: باتوجه به تاکیدی که اساتید دانشگاه روی کیفیت آموزش و فارغ التحصیلی دانشجویان با بار علمی قوی دارند، برای همین پذیرش گسترده‌ای برای دانشجوی خارجی نداریم.

ناصری در ادامه از تلاش برای جذب دانشجویان بورسیه‌ای از دیگر کشور‌ها هم خبر داد و اظهار داشت: در این راستا طی مکاتبه‌ای که با وزارت علوم داشته ایم، درخواست کرده ایم تا دانشجویان بورسیه‌ای از کشور‌های عراق، پاکستان، هند و سوریه را هم به دانشگاه رازی اختصاص دهند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار