۱۵ پژوهشگر دانشگاه رازی در فهرست پژوهشگران پراستناد دنیا

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: ۱۵ نفر از پژوهشگران این دانشگاه در فهرست پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان قرار گرفتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: برای دومین سال متوالی، "مؤسسه مندلی" وابسته به پایگاه انتشاراتی "الزویر" به همراه محققینی از دانشگاه استنفورد، فهرستی از پژوهشگران پراستناد جهان بر­اساس داده­‌های پایگاه استنادی معتبر "اسکوپوس" که یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین پایگاه‌­های اطلاعاتی جهان می‌باشد را تهیه کرده است.

معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه ادامه داد: در این ارزیابی داده­‌های پایگاه استنادی اسکوپوس از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار گرفته است.

او افزود: شرط ورود پژوهشگران به فرایند ارزیابی، انتشار حداقل پنج مقاله در پایگاه استنادی اسکوپوس بوده است.

ویسی یادآور شد: داده‌­ها در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته طبقه‌بندی شده که با در نظر گرفتن این ارزیابی ها، ۱۵ نفر از پژوهشگران دانشگاه رازی در فهرست دو درصد پژوهشگر پر استناد دنیا قرار گرفتند.

او مبنای اصلی این ارزیابی را "شاخص استناد" عنوان کرد و بیان داشت: تعداد استنادات به تولیدات علمی محققان، تعداد استنادات بدون خود استنادی، شاخص اچ پژوهشگران و استفاده از یک شاخص ترکیبی ملاک‌های ارزیابی این موسسه بوده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی ادامه داد: امسال نیز دو لیست از پژوهشگران پراستناد تهیه شده است،در لیست اول پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر در تمامی رشته‌ها براساس تعداد استنادات تا پایان سال ۲۰۲۰ بررسی شده که در این لیست نام هشت نفر از پژوهشگران دانشگاه رازی به چشم می‌خورد که سال گذشته این تعداد شش نفر بود.

او از دکتر مجتبی شمسی پور، دکتر سیاوش مدائنی، دکتر محمدباقر قلیوند، دکتر مسعود رحیمی، دکتر کیومرث بهرامی، دکتر محسن حیاتی، دکتر آوات طاهر پور و دکتر مهدی بحیرایی به عنوان هشت پژوهشگر دانشگاه رازی نام برد که در این لیست قرار داشته اند.

ویسی گفت: در لیست دوم که شامل پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر بر اساس تعداد استنادات دریافتی صرفا در سال ۲۰۲۰ در حوزه‌های موضوعی مربوطه است، علاوه بر هشت نفر برتر در تمام ادوار، هفت پژوهشگر دیگر از دانشگاه رازی نیز حضور دارند.

به گفته این مسئول، دکتر ناهید شاه آبادی، دکتر علی اکبر زینتی زاده، دکتر عزت رفیعی، دکتر سیروس زین الدینی، دکتر یاسر شهبازی، دکتر محسن دهقانی و دکتر مهران علوی هفت عضو دیگر هیات علمی دانشگاه رازی هستند که در لیست دو درصد برتر قرار گرفته اند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار