همایش بین‌المللی علوم و تکنولوژی بذر ایران در کرمانشاه برگزار می‌شود

اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی بذر ایران در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دکتر فرزاد ویسی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی علوم و تکنولوژی بذر ایران توسط گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

او افزود: دکتر «سعید جلالی هنرمند» دبیر علمی همایش و دکتر «دانیال کهریزی» دبیر اجرایی همایش از اعضای هیات علمی گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی برنامه‌های متعدد و متنوعی برای برگزاری همایش در دست طراحی و اجرا دارند.

ویسی در ادامه با اشاره به فرآیند برگزاری همایش در سطح دانشگاه افزود: مجوز برگزاری همایش‌های داخلی، محلی و استانی پس از بررسی، احراز شرایط و تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صادر می‌شود و مجوز برگزاری همایش‌های ملی پس از بررسی، احراز شرایط و تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه توسط هیات رییسه صادر می‌گردد.

او بیان داشت: همچنین برای دریافت مجوز برگزاری و ثبت همایش‌های بین‌المللی در پایگاه ISC، پس از تصویب در هیات رییسه دانشگاه، مصوبه هیات امنا دانشگاه الزامی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه یادآور شد: معاونت پژوهش و فناوری، از برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در دانشگاه حمایت می‌کند و در راستای برنامه راهبردی دانشگاه با حمایت دانشکده‌ها و اعضای هیات علمی امیدواریم هر دانشکده بتواند سالانه حداقل یک همایش ملی یا بین‌المللی برگزار نماید.

او با اشاره به اهمیت برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی در تبادل اطلاعات و دیدگاه­‌های علمی محققان و پژوهشگران و همچنین اطلاع از تازه‌ترین نتایج یافته‌های علمی اظهار داشت: سال گذشته ۶ همایش در سطح ملی در دانشگاه رازی برگزار شد که ۲ همایش توسط دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دانشکده‌های علوم پایه، فنی و مهندسی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی و علوم اجتماعی هم هرکدام یک همایش برگزار کردند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی افزود: به منظور سازماندهی و اطلاع‌رسانی بهتر در خصوص همایش‌­های برگزار شده در دانشگاه رازی، پورتال همایش‌­ها به آدرس hamayesh.razi.ac.ir در سال ۱۳۹۸ خریداری شده است.

او با اشاره به همایش‌های برگزار شده از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: علاوه بر «بیستمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران» که خرداد ماه در سطح ملی برگزار شد، ۲ همایش بین‌المللی «شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی» در ۳۱ شهریور و اول مهر به همت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه برگزار شد.

گفتنی است:هم اکنون نزدیک به ۱۳ هزار دانشجو و ۴۶۰ هیات علمی با ۱۴ دانشکده در دانشگاه رازی کرمانشاه فعال هستند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار