هشدار شدید بروکسل به ورشو در خصوص زیر پا گذاشتن قوانین اتحادیه اروپا

نخست وزیر بلژیک به لهستان هشدار داد که به قوانین اتحادیه اروپا احترام بگذارد و با آتش بازی نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آسوشیتدپرس، بلژیک امروز (چهارشنبه) به لهستان هشدار داد که با اتحادیه اروپا مانند یک دستگاه پول برخورد نکند و به اصول دموکراتیک و حاکمیت قانون این اتحادیه پایبند باشد.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک در افتتاحیه کالج بروژ خطاب به نخست وزیر لهستان گفت: «شما نمی‌توانید تمام پول را به جیب بزنید، اما ارزش‌های اتحادیه اروپا را زیر پا بگذارید.»

چند روز پیش، نخست وزیر لهستان در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود: «اگر اتحادیه اروپا جنگ جهانی سوم را آغاز کند، ما با هر سلاحی که در اختیار داریم از حقوق خود دفاع خواهیم کرد.»

نخست وزیر بلژیک ضمن انتقاد از اظهارات نخست وزیر لهستان و پایبند نبودن این کشور به قوانین اتحادیه اروپا، به همتای لهستانی‌اش هشدار داد که با آتش بازی نکند.

حزب حاکم در لهستان، از زمان در دست گرفتن قدرت در سال ۲۰۱۵ درباره تعدادی از مسائل از جمله مهاجرت و مسئله پناهجویان با بروکسل درگیر بوده است.

اوایل ماه جاری نیز دادگاه قانون اساسی لهستان طی حکمی اعلام کرد که قوانین اتحادیه اروپا با قانون اساسی این کشور سازگار نیست. این حکم عصبانیت سران اروپایی را برانگیخت و به تنش میان ورشو و بروکسل دامن زد. افزایش تنش ها، روابط لهستان و اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار