لغو وضعیت فوق العاده در مصر پس از ۴ سال

رئیس جمهور مصر پس از گذشت چهار سال و نیم از ابلاغ دستور وضعیت فوق العاده در این کشور به ادعای مبارزه با تروریسم، آن را لغو کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در فیس بوک از لغو وضعیت فوق العاده در این کشور خبر داد و نوشت: پس از چهار سال و نیم مبارزه با تروریسم، در نهایت وضعیت فوق العاده در مصر لغو شد.

وی در این راستا تاکید کرد: بسیار خرسندم که لحظه‌ای مهم را به شما اطلاع می دهم که پیوسته برای تحقق آن در تلاش بودیم.

السیسی افزود: به لطف مردم بزرگ و مردان وفادار مصر، تبدیل به کشوری مملو از امنیت و ثبات در منطقه شده است.

رئیس جمهور مصر ادامه داد: با توجه به این موضوع تصمیم گرفتم تا پس از سال‌ها تمدید وضعیت فوق العاده در سراسر کشور، برای نخستین بار این دستور را لغو کنم.

وی با اشاره به مشارکت مردم مصر در زمینه توسعه و سازندگی، طی سال‌های گذشته، این موارد را عامل اصلی این تصمیم دانست و تاکید کرد: در زمان اعلام این تصمیم با کمال احترام و قدردانی از شهدای قهرمان مصر یاد می‌کنم، زیرا بدون آن‌ها به امنیت و ثبات نمی‌رسیدیم.

السیسی ادامه داد: ما مردمان مصر همراه با هم و با یاری و حمایت دائمی خداوند به سوی ساختن جمهوری جدید حرکت می‌کنیم، زنده باد مصر.

در پی حملات نهم آوریل ۲۰۱۷ (۲۰ فروردین سال ۱۳۹۶) به کلیسا‌های شهر اسکندریه و طنطا که مسئولیت آن را گروهک تروریستی داعش بر عهده گرفت، مقامات مصر به مدت سه ماه وضعیت فوق‌العاده اعلام کردند که از آن زمان به بعد این وضعیت به بهانه مبارزه با تروریسم تمدید می‌شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: السیسی ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار