جوانمرد قصاب در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روسای مراکز تجاری خارج از کشور، مشاوران اقتصادی سفارتخانه‌ها می‌شوند

مدیر کل حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: ممکن است به سفارتخانه‌ها تکلیف شود تا با روسای مراکز تجاری خارج از کشور به عنوان مشاور اقتصادی در کشور‌های هدف همکاری کنند.

محمد مهدی جوانمرد قصاب مدیر کل حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره احداث مراکز تجاری و دلیل بی توجهی به این موضوع گفت: مراکز تجاری موضوع ناشناخته ای برای مسئولان، نمایندگان مجلس و حتی بخش خصوصی است. بسیاری با این موضوع آشنایی ندارند در حالی که این مراکز ویژگی‌های مهم و قابل توجهی دارند.

مدیر کل حوزه ریاست سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: مراکز تجاری مانند رایزنان بازرگانی می‌توانند بر میزان تجارت تاثیر بگذارند، اما با این تفاوت که مراکز تجاری می‌توانند درآمدزا باشند. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که مراکز تجاری می‌توانند از بخش خصوصی انتخاب شود.


بیشتر بخوانید:


جوانمرد قصاب تصریح کرد: بخش خصوصی که تاکید بر اعزام رایزنان بازرگانی دارد اگر به دنبال اعزام رئیس مراکز تجاری و ایجاد مراکز تجاری در کشور هدف باشد بیشتر به اهداف خود نزدیک می‌شود.

او با تاکید بر فواید و اهمیت توجه به این موضوع گفت: طبق دستوری که به دست ما رسیده ممکن است به سفارتخانه‌ها تکلیف شود تا با رئیس مرکز به عنوان مشاور اقتصادی در کشور‌های هدف برخورد کنند و جلسات متعددی با آن‌ها برگزار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار