رایزنی ماکرون و بایدن درباره ایجاد یک ساز و کار جدید نظامی

روسای جمهور فرانسه و آمریکا در تماس تلفنی درباره ایجاد یک ساز و کار جدید نظامی که مکمل ناتو معرفی شده، به رایزنی پرداختند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ الیزه با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی از تماس تلفنی امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با جو بایدن، همتای آمریکایی وی خبر داد.

در این بیانیه آمده است، دو طرف طی این تماس تلفنی درباره مسائل مختلفی همچون مقابله با چالش‌های پیش رو به خصوص ایجاد یک دفاع اروپایی قدرتمند که تکمیل کننده ناتو باشد و بتواند در امنیت جهانی نیز مشارکت داشته باشد، به رایزنی پرداختند.

کاخ الیزه در ادامه بیانیه خود با اشاره به موضوع گفت و گوی ماکرون و بایدن آورده است؛ روسای جمهور فرانسه و آمریکا با تعمیق گفتگو و همکاری میان دو کشور در نشستی که قرار است در رم و در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ برگزار شود موافقت کردند و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی از این که فرانسه میزبانی معاون رئیس جمهور آمریکا در نشست مجمع صلح پاریس و کنفرانس بین‌المللی لیبی در ۱۱ و ۱۲ نوامبر را بر عهده دارد، ابراز رضایت کرد.

چندی پیش نیز، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه  آمریکا برای حل اختلافات و بهبود روابط با فرانسه به دلیل مشکلات پیش آمده بعد از لغو قرارداد خرید زیردریایی‌های استرالیا به پاریس سفر کرده بود.

با منعقد شدن یک قرارداد سه جانبه میان آمریکا، استرالیا و انگلیس برای ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای، استرالیا به صورت یک‌جانبه قرارداد خود با فرانسه را لغو کرد و پس از این اتفاق مقامات فرانسوی به شدت عصبانی شده و حتی «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را فردی دورو و ریاکار خواند که از پشت به این کشور خنجر زده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بایدن ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار