وزرای خارجه فرانسه و آمریکا بر ادامه رایزنی‌های بین دو کشور تاکید کردند

وزرای خارجه آمریکا و فرانسه امروز در پاریس با یکدیگر ملاقات و بر گسترش روابط دو جانبه و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، وزارت امور خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه‌ای از دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی‌اش در پاریس خبر داد.

بر اساس این بیانیه این دو وزیر همانطور که در تماس جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در روز ۲۲ سپتامبر مطرح شده بود، بر ادامه رایزنی‌ها و همکاری‌های نزدیک توافق کردند.

آن‌ها در ادامه بر گسترش همکاری‌ها در زمینه رسیدگی به موضوع افغانستان و اهمیت پایبندی طالبان بر تعهدات خود تاکید کردند.

بلینکن و لودریان همچنین در زمینه‌های همکاری‌های نزدیک از جمله در منطقه هند و اقیانوس آرام و منطقه ساحل به بحث و گفتگو پرداختند.

این دو مقام در انتها بر اهمیت همکاری آمریکا و اتحادیه اروپا در دوران ریاست جمهوری آینده فرانسه، در شورای اروپا، تقویت اتحاد ناتو، حمایت آمریکا از طرح‌های امنیتی اروپا و بحران تغییرات آب و هوایی تاکید کردند.

قبل از این دیدار، آنتونی بلینکن با امانوئل مکرون ملاقات کرد و به او اطمینان داد که واشنگتن از ابتکارات امنیتی اروپا به شرط آن که به ضرر اتحادیه ناتو نباشد، حمایت می‌کند.  

آنتونی بلینکن امروز برای حل اختلافات و بهبود روابط با فرانسه به دلیل مشکلات پیش آمده بعد از لغو قرارداد خرید زیردریایی‌های استرالیا به پاریس سفر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار