درخواست آزادی تاجر ترکیه‌ای؛ سبب احضار سفیران ۱۰ کشور به وزارت خارجه ترکیه شد

وزارت امور خارجه ترکیه از احضار ۱۰ سفیر حاضر در این کشور بدلیل بیانیه صادر شده از سوی سفارتخانه‌های مختلف مبنی بر آزادی عثمان کاوالا، تاجر ترکیه‌ای، خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفارتخانه‌های آمریکا، کانادا، فرانسه، فنلاند، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزلند، نروژ و سوئد خواستار آزادی عثمان کاوالا، تاجر ترکیه‌ای که به دلیل نقش ادعایی در اعتراضات سال ۲۰۱۳ و تظاهرات‌های بعدی آن، چهار سال است در زندان به سر می‌برد، شدند و حال وزارت امور خارجه ترکیه در اطلاعیه‌ای از احضار سفیران ۱۰ کشور بدلیل انتشار این بیانیه مشترک آن‌ها خبر داد.

براساس اطلاعیه وزارت امور خارجه ترکیه، دولت این کشور یک دولت قانون‌مدار است و هیچ دولت یا هیچ فرد دیگری نمی‌تواند در مورد مراحل قانونی به دادگاه‌های ترکیه تحکم کند.

این اطلاعیه می‌افزاید: فرایند قضایی در رابطه با موضوع عثمان کاوالا، که توسط دادگاه‌های مستقل انجام شده، ادامه خواهد داشت و از این رو همه باید به این فرایند‌های قضایی احترام بگذارند.

از سوی دیگر، به نقل از روزنامه دیلی صاباح، عمر چلیک سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: این یک الزام است که همه نهاد‌های دیپلماتیک به حاکمیت کشور ما و استقلال دستگاه قضائیی ترکیه احترام گذاشته و از مداخله در امور داخلی ما بپرهیزند.

وی تاکید کرد: ما خوشحالیم که دیپلمات‌های شاغل در ترکیه به روابط مین ملت ما و دولت‌های خودشان کمک می‌کنند.

عمر چلیک افزود: اما از سوی دیگر ترکیه قاطعانه اظهارات غلط آن‌ها را در مورد حاکمیت این کشور رد می‌کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ترکیه ، عثمان کاوالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
تجارت = شریان حیات هر مملکت
آخرین اخبار