سلیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تغییر پهنای باند اینترنت در اختیار وزارت ارتباطات است/ برخورد سخت‌افزاری با تکنولوژی جواب نمی‌دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش یا کاهش پهنای باند تکنولوژی در اختیار وزارت ارتباطات است و می‌تواند پهنای باند بسترها و پلتفرم‌های داخلی و خارجی را تغییر دهد.

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد وزارت ارتباطات برای اجرای ابعادی از طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی و همچنین کاهش سرعت اینترنت، با نمایندگان مجلس هماهنگی‌هایی ترتیب دهد؟، گفت: افزایش یا کاهش پهنای باند تکنولوژی در اختیار وزارت ارتباطات است و می‌تواند پهنای باند بسترها و پلتفرم‌های داخلی و خارجی را تغییر دهد. در این زمینه احتیاجی نیست که لزوماً طرح حمایت از حقوق کاربران(طرح صیانت) قانونی شود، زیرا در بهترین حالت برای قانونی شدن و ابلاغ آن به دستگاه‌ها، حداقل ۶ ماه زمان می‌برد. 

وی افزود: بعید است که آنها لزوماً از نمایندگان مجلس و افراد دیگری مشورت بگیرند و تغییراتی ایجاد کنند. اما انجام اینگونه امور در اختیارشان است و فعلاً قانون دستشان را برای ایجاد تغییر در پهنای باند نبسته است. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه فضای مجازی تصریح کرد: پلتفرم‌ها و بسترهای ایرانی فضای مجازی باید به گونه‌ای جا بیفتد که مردم از آنها استقبال کنند و با یک فرهنگ‌سازی، به صورت طبیعی به سمتشان بروند. برخورد سخت‌افزاری با تکنولوژی درست نیست و برای مقابله با آن، باید یک تکنولوژی پیشرفته‌تر ارائه داد.


بیشتر بخوانید


وی بیان کرد: متأسفانه برخی به جای فرهنگسازی، صورت مسئله را پاک می‌کنند و تلاش دارند بسترهای تلگرام و مانند آن حذف شوند. این در حالی است که جایگزین‌های راضی کننده مردم و دانشجویان را در دست نداریم. بسیاری از اوقات برخوردهای سخت‌افزاری و پاک‌کردن صورت مسئله جواب نداده است. 

سلیمی یادآور شد: مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی فرمودند نیروهای انقلابی و ارزشی به صورت عالمانه و آگاهانه ورود کنند و به شبهات پاسخ دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
مثل جاده سازی نباشه والله چاله چوله داشت دیروز لاستیک ترکید خدا شاهده ۵ سال هست آسفالت البته اسمش هست شده
آخرین اخبار