فرانسه تحریم انگلیس را بررسی می‌کند

سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد پاریس ممکن است تا پایان هفته به روزرسانی تحریم های انگلیس را بررسی و آن را اعلام کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، گابریل آتال، سخنگوی دولت فرانسه امروز (چهارشنبه) از تحریم احتمالی انگلیس از سوی دولت فرانسه خبر داد.

سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد: امکان تحریم انگلیس به خاطر تعهد نداشتن به برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و قوانین مربوط به ماهیگیری تا آخر این هفته وجود دارد.

در کنفرانس خبری که پس از نشست کابینه فرانسه برگزار شد، آتال اظهار داشت: ما خود را برای اتخاذ تدابیر لازم آماده می‌کنیم.

سخنگوی دولت فرانسه با «غیر قابل قبول» خواندن رفتار انگلیس گفت: ماهیگیران فرانسوی همواره اسناد درخواست شده از سوی انگلیس را ارائه کرده اند.

وی در آخر اعلام کرد آنیک ژیراردن، وزیر امور دریایی فرانسه روز جمعه با نایب رئیس کمیسیون اروپا و سازمان‌های ماهیگیری دیدار می‌کند.

به نظر می‌رسد این گزارش تاکنون تاثیر خاصی روی بازار انگلستان نداشته است. در عین حال تقاضا برای پوند انگلیس به خاطر گزارش‌هایی مبنی بر تورم در این کشور کاهش یافته است.

اخیرا لندن از اعطای مجوز‌های لازم به فرانسه برای ماهیگیری در آب‌های این کشور امتناع کرده و این امر خشم فرانسه را در پی داشته است.

رهبران اتحادیه اروپا قرار است در نشست پنجشنبه آینده در بروکسل در مورد موضع انگلیس صحبت کنند. گفتنی است فرانسه تا کنون از حمایت آلمان و ۹ کشور دیگر اتحادیه اروپا برخوردار است.

برگزیت و مناقشه بر سر نقض قوانین ماهی‌گیری

این اولین باری نیست که انگلیس و فرانسه بر سر نقض قوانین ماهیگیری دچار اختلاف شده اند. ماه آوریل سال جاری میلادی بود که فرانسه با یکصد کشتی ماهیگیری خود جزیره جرسی را محاصره کرد و در مقابل با اعزام کشتی‌های جنگی انگلیس به این منطقه مواجه شد.

جزیره جرسی در نزدیکی ساحل نرماندی فرانسه و در دریای مانش واقع شده است. در عین حال این جزیره متعلق به انگلیس است. پس از امضای برگزیت این جزیره دیگر بخشی از اتحادیه اروپا نیست و فرانسه باید برای ماهیگیری و ارسال کشتی به آن، از انگلیس مجوز‌های لازم را بگیرد. این مجوز‌ها بر اساس میزان ماهیگیری اشخاص از فوریه ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۲۰ صادر می‌شود.

فرانسه ادعا کرده با وجود ارائه تمام اطلاعات لازم به انگلیس، از میان ۴۷ درخواست ارائه شده برای مجوز تنها با ۱۲ مورد موافقت شده است. ندادن مجوز‌های لازم به فرانسه برای ماهیگیری در آب‌های این کشور امر خشم فرانسه را در پی داشته است.

خشم فرانسه از توافق آکوس

ماه سپتامبر سال جاری میلادی بود که استرالیا از لغو قرارداد ۵۶ میلیارد یورویی خود با فرانسه خبر داد. بر اساس این قرار داد استرالیا قرار بود ۱۲ زیردریایی هسته‌ای از فرانسه خریداری کند.

کانبرا این قرارداد را لغو کرده و به جای آن پیمان موسوم به «آکوس» را با انگلیس و آمریکا امضا کرد.

چنین رخدادی فرانسه را به شدت خشمگین کرد تا جایی که ژان ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه آن را خنجری از پشت توصیف کرد. از آن زمان فرانسه به دنبال اقدامات تلافی جویانه برای پاسخ به این نقض قرارداد بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
arash
۱۳:۰۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
به کفشم
همدیگر رو جر بدین
Iran (Islamic Republic of)
چنگیز
۱۰:۴۰ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
افتائن به جون همدیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
دوباره دوران جنگ انگلیس و فرانسه در زمان ناپلئون شروع شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
انگلیس = خائن
آخرین اخبار