نیمی از موقوفات مازندران بدون سند مالکیت

کمتر از نیمی از موقوفات مازندران بدون سند مالکیت تک برگ هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران در همایش متولیان موقوفات مازندران درآمل، گفت: کمتر از نیمی از موقوفات مازندران بدون سند مالکیت تک برگ بوده که بیشتر آن‌ها دارای سند دفترچه‌ای هستند و در برنامه ریزی حداقل ۲ ساله تکلیف این تعداد موقوفه‌های بدون سند مالکیت نیز مشخص خواهد شد.

او افزود:با تعامل مناسب بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران و نیز با هدف سرعت بخشیدن برای سنددار شدن موقوفه‌هایی که از سال‌های قبل کار‌های آن‌ها نیمه تمام مانده، شرایط برای اجرای این اقدام مهم درحال انجام است.

حجت الاسلام حیدری گفت: برای حدود ۹ هزار موقوفه شامل بیش از ۵۰ درصد موقوفات استان تاکنون سند مالکیت تک برگی صادرو امسال هم پرونده صدور سند مالکیت برای حدود ۷ هزارموقوفه مازندران برنامه ریزی شده که به تدریج اداره کل ثبت اسناد واملاک استان آن را انجام می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت:سند دارکردن موقوفه‌های مازندران یکی از اقدام‌های مهم برای جلوگیری از تصرف و دست درازی افراد سودجو به زمین‌های در اختیار موقوفات است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.