ترکیه تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی درباره مسجدالاقصی را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه تصمیم اخیر دادگاه رژیم اشغالگر قدس برای اجازه دادن به یهودیان برای استفاده از مسجدالاقصی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی‌آرتی، وزارت امور خارجه ترکیه امروز (پنج‌شنبه) با انتشار بیانیه‌ای تصمیم دادگاه رژیم صهیونیستی برای اجازه دادن به یهودیان برای استفاده از مسجدالاقصی درباره "عبادت خاموش" را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما تصمیم دادگاه اسرائیل را محکوم می‌کنیم که ادعا می‌کند به یهودیان اجازه "عبادت خاموش" در مسجدالاقصی را می‌دهد.»

وزارت خارجه ترکیه همچنین در این بیانیه که کتبی ابلاغ شد، با هشدار نسبت به آن‌که چنین اقدامی می‌تواند باعث ایجاد تنش شود، آورده است: «این تصمیم خطر تشویق محافل متعصبی را دارد که تلاش می‌کنند وضعیت کنونی مسجدالاقصی را از بین ببرند.»

همچنین این نهاد تُرک از جامعه بین‌المللی خواست تا «این تصمیم اشتباه، غیرقانونی و خطرناک» را محکوم کنند.

اردیبهشت ماه سال جاری درگیری‌های گسترده‌ای میان معترضان فلسطینی و پلیس رژیم صهیونیستی به ویژه در محوطه مسجدالاقصی گزارش شد و در نهایت نیز به شلیک راکت از نوار غزه و حملات هوایی صهیونیست‌ها منتهی شد.

بنابر اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، در جریان این درگیری‌ها بیش از ۶۰۰ راکت از سمت نوار غزه و از طرف حماس و جنبش جهاد اسلامی شلیک شد. تشدید حملات باعث شهادت دست‌کم ۳۲ فلسطینی در نوار غزه و ۳ صهیونیست و زخمی شدن صد‌ها نفر دیگر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار