حماس خواستار برچیده شدن توافق «اسلو» شد

حماس در بیانیه‌ای به مناسبت بیست و یکمین سالگرد انتفاضه دوم فلسطین خواستار برچیده شدن معاهده اسلو شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم الاخباریه، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای به مناسبت بیست و یکمین سالگرد انتفاضه دوم فلسطینیان بر ضرورت برچیده شدن دائمی معاهده اسلو تاکید کرد.

در بیانیه حماس آمده است: «پیروزی‌های مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی، که آخرین آن در نبرد شمشیر مقدس بوده است، همه ما را ملزم می‌کند تا یک استراتژی ملی برای مقابله با صهیونیست‌ها از جمله مقاومت با اسلحه را هر چه سریع‌تر اتخاذ کنیم.»

حماس در ادامه این بیانیه گفت: «مردم ما که در این نبرد با استواری و قهرمانی جنگیدند، قادرند در تمام نبرد‌ها با دشمن بجنگند و آن را به هر قیمتی اخراج کنند.»

حماس در ادامه به صهیونیست‌ها درباره نقض حریم مکان‌های مقدس که باعث تخریب چهره این اماکن می‌شود، هشدار داد.

در بیانیه حماس همچنین نوشته شده است: «ما از مردم خود می‌خواهیم برای حفاظت از مسجد الاقصی و اماکن مقدس در برابر انبوه شهرک نشینانی که سعی در هتک حرمت به آن‌ها را دارند، بسیج شده و مقابله کنند.»

این جنبش در انتها خاطرنشان کرد: «دشمن صهیونیستی همچنان در تلاش است با آتش بازی کند و علیه مردم و ما در بیت المقدس، اماکن مقدس و مسجد الاقصی تجاوز کند.»

حماس همچنین خاطرنشان کرد: انتفاضه برآمده از روح و اراده ملت عرب و اسلامی ما بود که قلب و ایمان آن‌ها با فلسطین، بیت المقدس و مسجد الاقصی  پیوند خورده است.

امروز (سه شنبه) مصادف با بیست و یکمین سالگرد انتفاضه دوم (الاقصی) است. اواخر سال ۱۹۹۹ فلسطینی‌هایی که از عدم تعهد طرف اسرائیلی به توافق «اسلو»، روابط تشکیلات خودگردان با رژیم‌ صهیونیستی، ترور اعضای مقاومت و بازداشت آن‌ها و عدم آزادی اسرا به‌ خشم آمده بودند برای یک قیام جان تازه گرفتند. جرقه این انتفاضه در ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ با هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی آریل شارون، نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی زده شد.

پیمان اسلو نخستین موافقتنامه میان رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) بود که در سال ۱۹۹۳ به امضای دو طرف رسید. پیمان اسلو تلاشی برای تعیین یک چارچوب مشخص بود که به حل و فصل کامل منازعه اسرائیل و فلسطین بینجامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار