حماس: مردم فلسطین و امت اسلام در آستانه نبردی بزرگ‌تر از عملیات «شمشیر قدس» هستند

عضو حماس تصریح کرد: مردم فلسطین در آستانه نبردی قرار دارند که عملیات شمشیر قدس نمونه‌ای کوچک از آن بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سما، محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» تصریح کرد مردم فلسطین در آستانه نبردی قرار دارند که عملیات شمشیر قدس نمونه‌ای کوچک از آن بود.

محمود الزهار تاکید کرد: مردم فلسطین و امت اسلام در آستانه نبرد "وعده آخرت" هستند که نمونه‌ای بزرگ‌تر از عملیات "شمشیر قدس" است.

الزهار در گفتگو با روزنامه فلسطین افزود: انتفاضه هموطنان ما در اراضی اشغالی که با عملیات شمشیر قدس هم زمان شده بود نمایشی از اصالت فلسطینی و ناکامی اشغالگران در طرح ادغام بود.

او با تاکید بر ضرورت مشارکت اراضی اشغالی لبنان، سوریه و اردن در چنین فعالیت‌هایی گفت: مشارکت آنان موجب می‌شود تا شاهد روزی باشیم که اشغالگری خاتمه می‌یابد.

این عضو حماس ادامه داد: آنچه در عملیات شمشیر قدس رخ داد موجب شد تا فلسطینیان علیه اشغالگران بایستند و فریاد " ما قدرت عظیم غیرقابل شکستیم" سر دهند.

الزهار گفت: اشغالگران پس از عملیات شمشیر قدس جرات ورود به نبرد جدید را نداشتند، زیرا این عملیات نظریه امنیت ملی اسرائیل را به مسلخ برد، آنان نظریاتی چون برتری انسانی، برتری تجهیزاتی، جنگ غافلگیرانه و سرزمین امن را تبلیغ می‌کردند، اما هیچ یک از این نظریات برای آنان فایده‌ای نداشت. عملیات شمشیر قدس یازده روز ادامه یافت و اگر آمریکا برای نجات اسرائیل مداخله نمی‌کرد همچنان ادامه می‌یافت.

عضو دفتر سیاسی حماس در ادامه گفتگو با روزنامه فلسطین گفت: یورش اشغالگران به قدس و علیه فلسطینیان مقیم اراضی اشغالی و کرانه باختری رود اردن به بهانه باز پس گیری آن چیزی بیان شد که از آن به " کرامت ملی یهود" یاد می‌کنند، اما واقعیت این است که این اقدام علیه قدس و مسجد الاقصی بود. آنان امروز هراس دارند که مبادا شرایط پیچیده شود و نبرد فراگیری رخ دهد و خودشان و نظریه امنیتی شان آسیب ببیند.

او تاکید کرد: یکی دیگر از نگرانی‌های اشغالگران این است که تجربیات مقاومت از نوار غزه به کرانه باختری رود اردن منتقل شود به همین دلیل روزانه به شهروندان ما در کرانه باختری حمله می‌کنند، واقعیت این است که مقاومت در غزه از مرحله فعالیت تک تیراندازان و اقدام به گروگانگیری به مرحله شلیک موشک به قلب اشغالگران رسید. اگر تشکیلات خودگردان در کرانه باختری نبود به دلیل وسعت جغرافیایی این منطقه و شرایط مناسب آن برای مقابله با دشمن در این منطقه شاهد مقاومتی فراتر از مقاومت در نوار غزه بودیم.

او در ادامه انتقادهایش از سیاست‌های تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: مردم فلسطین از هماهنگی امنیتی با اشغالگران رنج می‌برند. تشکیلات خودگردان اطلاعات چهره‌های مقاومت را به اشغالگران می‌دهد و همین مشوقی برای اشغالگران است تا به جای اینکه بار دیگر خود را در آزمون شکست خورده قبلی در نوار غزه گرفتار کنند در کرانه باختری حضور داشته باشند.

محمود الزهار در ادامه درباره طرح مبادله اسرا هم افزود: ما خواستار آن نیستیم که تنها توافقنامه‌ای به امضا برسد، خواسته ما اجرایی شدن تبادل اسراست. هدف ما آزادی اسرا و خالی کردن زندانهاست البته در مقابل اشغالگران سعی می‌کنند اسرای خود را که در دست مقاومت هستند بدون پرداخت هزینه آزاد کنند، اما آنان بالاخره مجبور می‌شوند بهای آزادی این اسرا را بپردازند.

عضو دفتر سیاسی حماس درباره محاصره نوار غزه هم تاکید کرد: اشغالگران برای محروم کردن ساکنان نوار غزه راهی سختگیرانه را انتخاب کردند تا ساکنان غزه در تامین غذا، آب و برق مشکل داشته باشند و زیر بار چنین مشکلاتی حاضر شوند از خواسته هایشان درباره سرزمین و مقدسات کوتاه بیایند یا آنکه مجبور شوند از مقاومت فاصله بگیرند، اما ثابت شد دشمن در تمامی این خواسته‌ها ناکام بود.

او افزود: تشکیلات خودگردان چهره‌های مقاومت، دانشجو و مخالفان را بازداشت می‌کند تا قدرت رقابت با تشکیلات را از آنان بگیرد. وقتی حماس برای مشارکت در انتخابات شورای قانونگذاری و شهرداری‌ها وارد عرصه رقابت با تشکیلات خودگردان شد آنان سختگیری‌های خود را علیه مقاومت، هواداران مقاومت و رهبران مقاومت افزایش دادند و به نوعی از اختیارات خود برای خدمت به خود و رژیم اشغالگر بهره گرفتند. شانه خالی کردن تشکیلات خودگردان و جنبش فتح از وظایف خود و ملغی کردن انتخابات و در ادامه برگزاری جزئی انتخابات روستایی از تلاش‌هایی است که باید آن را تلاش بی فایده برای کسب مشروعیت خواند. آنان، چون نگران شکست در انتخابات بودند، از برگزاری انتخابات جلوگیری کردند تا مشروعیت خود را به باد ندهند.

او سیاست تبعیض آمیز تشکیلات خودگردان در خدمات دهی به استان‌های کرانه باختری را تقبیح کرد و گفت: برخی از استانها، چون از برنامه‌های تشکیلات خودگردان حمایت می‌کنند؛ امتیاز می‌گیرند، اما استان‌ها و مناطق دیگری که در انتفاضه علیه اشغالگران حاضر شده بودند به حاشیه رانده می‌شوند تا با این روند مقاومت مهار شود. در واقع شخصت ها، رهبران و دارایی‌های تشکیلات خودگردان برای آنکه بتوانند خود را حفظ کنند نیازمند توافقنامه اسلو هستند. این توافقنامه مقاومت مسلحانه را رد و از همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر دفاع می‌کند. اگر تشکیلات خودگردان وارد فاز مقاومت شود قدرت و حیات سیاسی خود را از دست می‌دهد.

الزهار ادامه داد: امروز غزه به دلیل دارا بودن موشک‌هایی که به قلب دشمن اشغالگر می‌رسد به ارتش آزادیبخش مجهز است و به منزله یک دولت عمل می‌کند. مقاومتی که با وجود محدود بودن توانست دشمن را شکست دهد، مقاومت و مردم ما توانسته اند موفقیت‌های زیادی به دست آورند، در شرایطی که تشکیلات خودگردان ناکام بود، مقاومت کارش را با شلیک گلوله آغاز کرد و در ادامه به موشک، تونل‌های زیر زمینی و ... رسید.

الزهار درباره سختگیری‌های تشکیلات خودگردان فلسطین علیه نوار غزه، عمل نکردن به وظایفش در قبال غزه و حتی متوسل شدن به تحریم غزه گفت: همه این کار‌ها برای در تنگنا قرار دادن حماس و در صورت برگزاری انتخابات، رای ندادن به نامزد‌های حماس و شوراندن مردم علیه مقاومت است، اما نتایج پژوهش‌های میدانی و آمار‌ها خلاف این خواسته را اثبات می‌کند تا مشخص شود دوران توافقنامه اسلو به سر آمده است. هدف تشکیلات خودگردان از مانع تراشی در مسیر ارسال کمک‌های قطر به غزه نیز برای تضعیف حماس و محاصره فقرا و مستضعفان است، آنان می‌خواهند نوار غزه دچار هرج و مرج شود تا نگرانی هایشان درباره امکان انتقال مقاومت از نوار غزه به کرانه باختری برطرف شود. همه این برنامه‌ها با این هدف اجرا می‌شود که حماس برنامه اش متفاوت با برنامه‌های تشکیلات خودگردانی است که به هماهنگی‌های امنیتی با اشغالگران اهمیت می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار