استانداران در شناسایی زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن همراهی کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: استانداران در شناسایی و معرفی اراضی دولتی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن همراهی کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای اداری کنگان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال احداث خواهد شد بر همراهی استانداران در شناسایی و معرفی اراضی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تاکید کرد.

او افزود: در جلسه‌ای که قبل از سفر معاون اول رئیس‌جمهور به بوشهر انجام شد، اعتبارات خوبی برای استان بوشهر تخصیص یافته است که فردا در سفر رئیس جمهوری به استان، اعلام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کریدور نوار ساحلی جنوب پیشرفت مناسبی دارد، عنوان کرد: تکمیل این کریدور برای چهار استانی که از آن می‌گذرد، بسیار مهم و استراتژیک است. در خصوص تکمیل بندر کنگان نیز به سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کردیم که برای توسعه بندر کنگان و بنادر جنوبی اعتبار لازم را تدوین کند و به وزارتخانه پیشنهاد بدهد تا مراحل تصویب آن انجام شود.

قاسمی موضوع توسعه حریم شهر‌ها را از دیگر مواردی عنوان کرد که در سفر به استان بوشهر بررسی شده است.

او گفت: موضوع حریم شهر سیراف در جلساتی که با وزارت کشور برگزار خواهد شد، حل می‌شود. اراضی حریم شهرها، اراضی کنار شهر‌ها و خارج از حریم با پیشنهاد وزارت راه جزو حریم شهر خواهد شد تا برای ساخت مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن استفاده شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: در خصوص مسکن نیز تعهد ما این است که چهارمیلیون مسکن ظرف چهار سال در کشور ساخته شود. برای این کار برنامه‌ریزی‌ها انجام و زمین‌هایی نیز پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید


قاسمی بر شناسایی و معرفی اراضی دولتی از سوی استانداران به عنوان مسئول شورای مسکن استان تاکید کرد و گفت: زمین‌های درون شهر‌ها که متعلق به دولت است باید شناسایی و به اداره کل استان اعلام شود. آن اراضی با تغییر کاربری در اختیار دهک‌های یک تا ۵ جمعیتی برای اجرای طرح جهش تولید مسکن قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه هفته آینده سامانه ثبت نام متقاضیان چهار میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن آماده خواهد شد، بر ثبت‌نام متقاضیان واقعی در سامانه تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: باتوجه به تجربیات مسکن مهر و مسکن ملی، در اجرای قانون جهش تولید مسکن، واحد‌های مسکونی در مناطقی که متقاضی وجود دارد، احداث خواهد شد و بنابراین جهش تولید مسکن بر اساس متقاضی محوری طراحی شده است.

قاسمی بیان کرد: اراضی مناسب، ارائه تسهیلات ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی و ارائه خدمات رایگان و مناسب برای اجرای قانون جهش تولید در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

او گفت: در شهر‌های کوچک بنیاد مسکن آماده سازی زمین را انجام می‌دهد و به مردم برای احداث مسکن تخصیص می‌دهد. راه دیگر ساخت مسکن در قانون جهش تولید با همکاری تعاونی‌ها و انبوه سازان است که اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.