بررسی روند اجرای طرح‌های عمرانی عسلویه و کنگان با حضور وزیر راه و شهرسازی

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی برای بررسی برخی طرح‌های در دست اجرا در استان بوشهر به این استان سفر کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده دولت برای بررسی طرح‌های در دست اجرا در برخی شهرستان‌های استان با استقبال حجت الاسلام موسی احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی وارد فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه شد.

بازدید از بزرگراه بزباز- بندو، اسکله شیرینو، نقطه حادثه خیز ورودی جنوبی سیراف، کنارگذر کنگان، اسکله کنگان، بیمارستان کنگان، جاده وفاق دیر-کنگان)، بندر و اسکله دیر، پیچ‌های جاشَک، بزرگراه اهرم-برازجان، افتتاح مسکن مهر ۳۲۰ واحد ولایت بوشهر، بررسی روند فعالیت بندر بوشهر، شرکت در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی و جلسه شورای اداری استان از برنامه‌های سفر دو روزه قاسمی وزیر راه و شهرسازی به استان بوشهر است.

بازدید از بزرگراه بزباز به بندو در عسلویه

وزیر راه و شهرسازی از بزرگراه بزباز به بندو در شهرستان عسلویه بازدید کرد.

اجرای این طرح در قالب ۳ قطعه به طول ۲۶.۶۰۰ کیلومتر از مصوبات سفر دولت یازدهم است.

بزرگراه بزباز بند و عسلویه را به پارسیان در استان هرمزگان متصل می‌کند.

بررسی روند اجرای موج شکن‌های بندر کنگان

قاسمی وزیر راه و شهرسازی روند ساخت و توسعه موج شکن‌های بندر کنگان را بررسی کرد.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، ساخت موج شکن‌های طرح توسعه بندر کنگان با اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پارسال آغاز شده است و ساخت آن تا ۳۰ ماه طول می‌کشد.

سیاوش ارجمندزاده افزود: در این طرح موج شکن جدید شرقی به طول هزار و ۳۲۵ متر، موج شکن جدید غربی به طول ۴۴۰ متر و برچیدن ۲۰۰ متر از طول موج شکن شرقی کنونی،  اجرایی خواهد شد.

او عنوان کرد: طرح توسعه اسکله کنگان ۲ بازوی اصلی و فرعی دارد که با انجام آن عمق دسترسی از ۴ متر به ۶ متر خواهد رسید و قابلیت شناور از ۵۰۰ تن به ۲۵۰۰ تن خواهد رسید. مساحت حوضچه نیز ۳۶ هکتار است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی طرح توسعه بندر کنگان، بیان کرد: با تکمیل این طرح، بندر کنگان با تغییر و تحول اساسی از یک بندر سنتی به یک بندر نوین با قابلیت پهلوگیری کشتی‌های فلزی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.