وزیر راه و شهرسازی:

جایی مسکن می‌سازیم که مردم متقاضی باشند

قاسمی گفت: نهضت جدید مسکن متقاضی محور است و جایی مسکن می‌سازیم که مردم متقاضی باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در کنگان بیان کرد: در نهضت جدید ساخت مسکن دولت تسهیلات بسیار خوبی برای خانه دار شدن محرومان در نظر گرفته است.

او افزود: برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال و برای اینکه به زمان‌بندی برسیم، اول ساخت دو میلیون مسکن را شروع می‌کنیم، زیرا روند ساخت مسکن‌ها دو سال طول می‌کشد.

 وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای استان بوشهر هیچ محدودیتی نداریم و کسانی که خانه ندارند می‌توانند در سامانه وزارت راه ثبت نام کنند.

قاسمی عنوان کرد: اصولا در شهر‌های کوچک ۴۰ درصد قیمت مسکن، مربوط به هزینه زمین است که مقرر شده در اجرای قانون جهش تولید بدون دریافت پول به مردم واگذار شود.

او افزود: برای خانه دارشدن دهک‌های پایین جامعه زمین پیش بینی کردیم و پول زمین را از متقاضیان دریافت نمی‌کنیم و تسهیلات خوبی برای این قشر در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نهضت جدید مسکن متقاضی محور است. ما جایی مسکن می‌سازیم که مردم متقاضی باشند. برخی از این‌ها مسکن روستایی است کسانی که متقاضی هستند، نام نویسی کنند تا متناسب با تقاضا روند ساخت ادامه یابد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به بازدید خود از روند توسعه بندر کنگان، اعلام کرد: روند توسعه بنادر جنوبی کشور در اولویت است. بر اساس گزارشی که از همکاران استان دریافت کردیم و همچنین بر اساس آنچه که از اجرای طرح‌ها شاهد هستیم پیشرفت طرح‌ها با حدود یک‌سال و نیمی که از آغاز آن‌ها می‌گذرد، روند مناسبی دارد.

وزیر راه و شهرسازی از تخصیص منابع مناسب برای تکمیل طرح توسعه بندر کنگان خبر داد و گفت: مقرر شد تا سازمان بنادر و دریانوردی، پیمانکاران و تمامی دست‌اندرکاران اجرای این طرح، به آن سرعت بدهند تا  مردم بتوانند از این بندر به خوبی استفاده کنند.

قاسمی با اشاره به دیدگاه دولت سیزدهم برای تقویت اقتصاد دریا، بیان کرد: برای دست یافتن به این مهم شهر‌هایی در کنار دریا ایجاد می‌شود توسعه پیدا می‌کند تا رونق اقتصادی رخ دهد. همچنین ایجاد صنایع و زمینه‌های مختلف خدماتی در کنار شهر‌های بندری از جمله برنامه‌هایی است که در دولت سیزدهم مورد توجه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
شنیدن کی شودماننددیدن یه دونه قیچی وعده ایی کلان بگیر برمیدارند هرجای شهرها یه تکه پارچه پاره میکنند ماساختیم تمام شد حرف تاکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
جاهایی که قیمت خونه بالا است هم خونه بسازید بلکه بی خونه ها خونه دار بشن و کرایه ها بیاد پایین و خرید و فروش هم به راحتی انجام بشه